جزئیات بخشنامه جدید وزارت ورزش مبنی بر ممنوعیت بدنسازی بانوان

جزئیات بخشنامه جدید وزارت ورزش مبنی بر ممنوعیت بدنسازی بانوان

روز جدید : وزارت ورزش روز گذشته تمامی کلاس های بدنسازی در بخش بانوان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

روز گذشته طی نامه ای از سوی وزارت ورزش به بخشداری ها مقرر شد کلیه فعالیت های بانوان از قبیل دوره های مربیگری و داوری، اردوها و مسابقات در مناطق تحت نظارت فدراسیون بدنسازی به دلیل نداشتن کتبی غیرقانونی باشد. اجازه.

بدنسازی بانوان در ایران یکی از رشته‌هایی است که هرگز جدی گرفته نشده است و چون در این سال‌ها فعالیت‌ها در این رشته بیشتر غیررسمی و بدون مجوز قانونی بوده است، اغلب با حواشی متفاوتی نسبت به این برخوردها مواجه شده است.

اگرچه بدنسازی به عنوان یکی از رشته های اصلی ورزش شناخته می شود، اما حساسیت ها و محدودیت های قانونی موجود مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است و از سوی دیگر جست و جو و پذیرش این رشته در میان برخی از بانوان باعث شده تا شاهد چنین موضوعی باشیم. روند.

در این میان بارها شاهد بوده ایم که بدنسازی بانوان که به صورت غیررسمی و بدون کسب مجوزهای قانونی صورت می گیرد و درز اخبار آن در رسانه ها حواشی ایجاد می کند و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می شود و هر بار پس از ایجاد حواشی برخورد قانونی می شود. قوانینی برای محدود کردن این منطقه وضع شده است.

دکتر مریم کاظم پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص فعالیت بانوان در حوزه های مربوط به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: ایجاد انگیزه بانوان در حوزه های زیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ورزشي كه هم اكنون در جامعه ورزش بانوان كشور فعال است و همچنين به منظور استفاده عموم مردم از امكانات و سالن هاي ايمن بانوان براي ارتقاي سلامت در دستور كار معاونت ورزشي و جوانان قرار گرفته است.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به عدم وجود مجوز کتبی و صریح برای فعالیت، مقرر شد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پس از بررسی های تخصصی فعالیت بانوان را برای اعتبار بخشی به رشته ها به طور موقت متوقف کند. تصویب قانون و اقدام قانونی مراجع ذی صلاح در زمینه هایی که سلامت زنان را در کشور به طور غیرقانونی و زیرزمینی به خطر می اندازد.

با توجه به توضیحات معاون وزیر ورزش در این خصوص، مقرر شد این ممنوعیت همانطور که گفته شد موقتی است و شرایط شناخته شدن این رشته ورزشی در حوزه بانوان در حال بررسی است تا ساز و کارهای لازم و ایجاد سازوکارهای لازم در این زمینه ایجاد شود. اقداماتی انجام شود که باید در چارچوب قوانین و آداب و رسوم اجتماعی کشور برخورد قانونی شود و این سازوکارها باید از فعالیت های زیرزمینی در این حوزه جلوگیری کند به گونه ای که خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید