جزئیات «بسته کمک پرستاری» اعلام شد/ پرداخت «فوق العاده ویژه» و «استخدام پرستار»

ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784188

معاون پرستاری وزیر بهداشت جزئیات بسته حمایتی از پرستاران را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به بسته حمایتی پرستاران گفت: حضور با پرستار همراه بود.

وی با بیان اینکه این بستگان به دو صورت مورد حمایت قرار گرفتند افزود: بازخورد کار پرستاران در بین مردم بسیار خوب است اما نظام سلامت نیز وظیفه خود می داند تا حد امکان این خدمت را جبران کند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: در دو نوبت ویژه تاج های مربوط به کارکنان وزارت بهداشت صادر شد که متاسفانه تعداد آنها کاهش یافت.

عبادی با اشاره به جزئیات این بسته حمایتی گفت: کار کارشناسی بسته حمایتی پرستاران به پایان رسیده و آماده ارسال به ستاد تاج ملی است. امیدواریم با نگاهی عمیق، اجرای آن تسهیل شود. “

وی گفت: مهمترین موضوع بسته حمایتی برای استخدام و تغییر وضعیت همکاران است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه صدور طرح ویژه فوریت‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی به ستاد ملی مبارزه با کرونا است، گفت: این موضوع قبلاً در قانون پیش‌بینی شده بود و برخی دستگاه‌ها آن را اجرا کردند.

عبادی معافیت مالیاتی، قانون ایثار همکاران را از جمله مفاد بسته حمایتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم این بسته حمایتی به تصویب ستاد ملی تاج و تخت برسد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد کادر بهداشتی و درمانی متعلق به وزارت بهداشت است، افزود: 30 درصد مربوط به تامین اجتماعی، بخش خصوصی و نیروهای مسلح است و شکایت این همکاران از عدم پرداخت این هزینه ها است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به حضور 200 هزار پرستار در کشور گفت: نزدیک به 142 هزار نفر از این پرستاران زیر نظر وزارت بهداشت هستند و مابقی با سایر ادارات مرتبط هستند.

عبادی با بیان اینکه بسته حمایتی تا هفته آینده به ستاد کل کشور اعلام می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا قبل از 11 خطر و روز پرستار خبرهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به تزریق نوبت سوم واکسن در نیروهای بهداشتی گفت: این کار به صورت مستمر انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید