جزئیات بیمه زنان خانه دار و دختر مجرد اعلام شد

ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784070

حمید ابراهیمی گفت: تمامی بانوان 18 تا 50 سال می توانند از حمایت های مقرر در قانون بیمه مشاغل آزاد و کارمندان بهره مند شوند. داشتن این حمایت ها نیازی به سابقه ازدواج و بیمه ندارد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید ابراهیمی مدیرکل تامین اجتماعی استان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: تمامی بانوانی که شغل و حرفه خاصی ندارند و مشمول مقررات ویژه حمایتی نیستند، می توانند برای زنان سرپرست قرارداد منعقد کنند. سن 18 و 50 سال “و در صورتی که سن متقاضی در زمان ثبت درخواست بیشتر از سن ذکر شده باشد، پذیرش درخواست وی منوط به سابقه پرداخت بیمه قبلی معادل سن بالای 50 سال خواهد بود. .

مدیر کل تامین اجتماعی استان به یکی از ویژگی های بیمه میزبانان اشاره کرد و گفت: در این بیمه امکان انتخاب میزان پرداخت حق بیمه و پرداخت حق بیمه پایه 12 درصد وجود دارد. بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) 14 درصد و بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی 18 درصد است.

وی ادامه داد: انتخاب استفاده از خدمات درمانی از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه دار است، به عبارت دیگر در صورتی که بانوان تحت پوشش پدر، مادر یا همسر خود برای این نوع بیمه نامه اقدام کنند و در نتیجه از مزایای درمانی سازمان بیمه گر برخوردار شوند. نیازی به پرداخت سرانه درمان نیست، در غیر این صورت می توانند از خدمات درمانی مراکز مدنی و همچنین طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی پرداخت کننده سرانه درمان مصوب بهره مند شوند.

وی افزود: متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب بیمه و با ورود به سامانه خدمات نیمه وقت تامین اجتماعی به نشانی www.es.tamin.ir نسبت به عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید