خانم های خانه دار و دختر مجرد بیمه می شوند

برای زنان بالای 50 سال، سابقه پرداخت بیمه قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می شود که باید برابر با 50 سال گذشته باشد. داشتن سابقه پرداخت های قبلی حق بیمه؛ بنابراین خانه‌داری که 55 سال سن دارد و متقاضی بیمه قرارداد و خرید است، باید 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه خانه‌داران قبلی را داشته باشد.

هاست هایی با حداقل 10 سال سابقه پرداخت می توانند بدون محدودیت سنی ثبت نام کنند.

سه نوع حق بیمه برای بیمه زنان خانه دار و خدمتکار مشخص شده است که یکی از آنها قابل انتخاب است.

نرخ حق بیمه 12 درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی، نرخ 14 درصد تعیین کننده خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و کاملترین نوع خدمت به میزان 18 درصد است که شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت می شود. .

رحمانی نایب رئیس سازمان تامین اجتماعی قزوین گفت: استان قزوین یک میلیون و سیصد نفر جمعیت دارد که ۶۵ درصد آن مشمول قانون سازمان تامین اجتماعی اعم از بیمه شدگان و مستمری بگیران خود سازمان هستند.

وی افزود: در مجموع 852 هزار نفر مشغول به کار هستند که 20 درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند و مشمول این طرح می شوند.

معاون تعامل سازمان تامین اجتماعی قزوین تصریح کرد: این سازمان بر اساس قانون اساسی بیست و نهم و اصل یک سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر بحث شمولیت خانواده های ایرانی را مطرح کرده است و یکی از ویژگی های این معضل خانه دار، دختر و دانش آموز است. .

رحمانی ادامه داد: زنان خانه دار تحت حمایت همسر و دختر و دانش آموزان تحت حمایت پدران و افراد تحت تکفل اصلی می توانند به سایت آفلاین تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه کنند. شناسه خود را وارد کنید و پس از دریافت رمز شخصی وارد شوید و قرارداد خود را تنظیم کنید.

وی گفت: سن قانونی برای پرداخت حق بیمه 18 سال است اما دختران زیر 18 سال در صورت دریافت گواهی رشد می توانند بیمه خانه دار شوند.

معاون وظایف سازمان تامین اجتماعی قزوین در پایان گفت: بانوان با 42 سال سن و 20 سال سابقه کار مشروط بر اینکه آخرین سمینار مشمول قانون کار باشد می توانند از خدمات مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مطابق با قانون کار بهره مند شوند. با حداقل حقوق اعلام شده از سوی شورای عالی کار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید