قالی بافی یک هنر سودآور برای خانم های خانه دار است


ساعت: 17:35
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884758

فرحناز ملکی گفت: قالی بافی هنر اصیل ایرانیان است که در ایران مورد بی توجهی قرار گرفته اما کشورهای خارجی از آن استقبال می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; فرحناز ملکی خانم البرزی شیفته نقش و نگارهای قالی شده و جذب این هنر می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فرش یکی از صنایع اصیل ایرانیان است که در کشور مغفول مانده است اما کشورهای خارجی همچنان از این هنر استقبال می کنند.

ملکی ادامه داد: همیشه دوست داشتم با خانواده کار کنم و برای جامعه مفید باشم تا اینکه در نمایشگاه صنایع دستی مجذوب هنر قالی بافی شدم.

این هنرمند افزود: این جرقه در ذهنم زده شد و در کلاس های قالی بافی شرکت کردم و پس از اتمام دوره فرش 6 متری را در منزل بافتم و از فروش آن درآمد خوبی کسب کردم.

ملکی گفت: با درآمد حاصل از این قالی، وسایلم را افزایش دادم و دو تن از دوستانم را تشویق کردم که به من کمک کنند.

وی ادامه داد: کار را با سه نفر شروع کردیم و بعد از 6 ماه موفق شدیم سود خوبی به دست آوریم و ایده را گسترش دهیم.

این هنرمند افزود: به افزایش تجهیزات ادامه دادم و دو اتاق خانه را برای کار تجهیز کردم و افراد را استخدام کردم و به علاقه مندان به کار در منزل تجهیزات و نخ دادم و محصول را تحویل دادم.

ملکی با بیان اینکه زمانی که ایده خود را گسترش دادم 15 نفر را مشغول به کار کردم، تاکید کرد: قالی بافی یکی از هنرهایی است که بانوان می توانند همراه با خانه انجام دهند و برای خود کسب و کاری راه بیندازند.

وی با اشاره به اینکه قیمت نخ در بازار بسیار متفاوت است، گفت: هر بار که برای خرید نخ به بازار می رویم با قیمت های جدید مواجه می شویم.

این هنرمند تاکید کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری هنوز هیچ حمایتی از کارآفرینان صورت نگرفته است و اکنون برای گسترش ایده خود نیازمند وام کم بهره هستم و آنقدر بالاست و شرایط پرداخت آنقدر سخت است که من داد تا وام بگیرد.

ملکی افزود: هیچ نگرانی برای فروش آثار ندارم زیرا مشتری داخلی و خارجی دارم و به محض آماده شدن فرش، فروش انجام می شود.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: بر سر راه هر کسب و کاری موانع زیادی وجود دارد، اما به علاقه مندان توصیه می کنم از مشکلات نترسند و قوی تر و قوی تر از گذشته در این مسیر قدم بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید