بیمه زنان خانه دار را در طرح 7 دنبال می کنم

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922640

رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی از آرمان مجلس به برنامه هفتم توسعه و همچنین قانون بودجه سال 1402 برای تخصیص منابع پایدار به بخشی از جامعه هدف بیمه خانوار طبق قوانین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران و عضویت در کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر همزمان با روز زن در برنامه سلام تهران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره «بیمه زنان خانه دار» گفت: در حال حاضر یک پنجم جمعیت شاغلان کشور را بانوان تشکیل می دهند که با توجه به اشتغال به عنوان بیمه شده اصلی بیمه شده اند. علاوه بر این، بخشی دیگر از زنان به گفته شوهرانشان که بیمه می پردازند، از حمایت های بیمه ای مانند بیمه درمانی و مستمری بازماندگان برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از زنانی که در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند در صورت داشتن سرپرست خانوار می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با حمایت 100 درصدی دولتی قرار گیرند اما با وجود وجود و تسهیلات. برخی از شرایط پوشش با ارائه قوانین مربوطه به زنان و امکان پرداخت بیمه آنان به سازمان تامین اجتماعی در قالب بیمه های خوداشتغالی و خوداشتغالی، تعداد زنان به عنوان بیمه شدگان اصلی صندوق های بازنشستگی همچنان کم است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی یادآور شد: طرح بیمه خانه دار که در سال 1396 توسط سازمان تامین اجتماعی اجرا شد با استقبال جامعه هدف مواجه نشد. بر اساس قانون برنامه ششم دولت موظف بود طرح ایجاد تامین اجتماعی برای خانوارهای دارای حداقل سه فرزند را ارائه و تصمیم قانونی بگیرد که متاسفانه به دلیل مشکلات بودجه این فرصت فراهم نشد.

یکی از اعضای کمیته اجتماعی شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه و همچنین در قانون بودجه سال 1402 به دنبال منابع پایدار برای بخشی از جامعه هدف بیمه خانوار که در قوانین مشخص شده است، خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید