جزئیات جدید مالیات خودروهای لوکس

ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802533

براساس قانون بودجه امسال مالکان خودروهای بالای یک میلیارد تن باید مالیات پرداخت کنند که به گفته مسئولان سازمان مالیاتی این افراد تا پایان بهمن ماه امسال فرصت دارند و تاکنون پیامک مالیاتی به 106 هزار لاکچری ارسال شده است. صاحبان خودروها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بودجه سال جاری، مالکان خودروهای با ارزش روزانه بیش از یک میلیارد تن مکلف به پرداخت مالیات خودروهای لوکس و در صورتی که خانواده یا شخص حقیقی و حقوقی بیش از یک خودرو داشته باشند (فقط خودرو به نام افراد تحت پوشش خانواده تحت تکفل هستند. ) و اگر مجموع ارزش روزانه آنها بیش از یک میلیارد تن باشد مشمول مالیات خودروهای لوکس نیز می شوند.

در این راستا نرخ مالیات سالانه خودروهای لوکس به شرح زیر تعیین می شود:

1- تا مبلغ 1.5 میلیارد تن نسبت به مازاد یک میلیارد تنی معادل یک درصد.

2- تا میزان سه میلیارد تن نسبت به مازاد 1.5 میلیارد تنی معادل دو درصد.

3- تا مبلغ 4.5 میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تنی معادل سه درصد.

4- نسبت به مازاد 4.5 میلیاردی که معادل چهار درصد است

آخرین اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی در این زمینه حکایت از شناسایی 550 هزار خودروی لوکس دارد که باید 5600 میلیارد تن مالیات پرداخت کنند.

ارزش کل خودروهای سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی در صورتی که بیش از یک میلیارد تن باشد مشمول این مالیات است. بر این اساس افراد بالای 18 سال باید مالیات خودرو را جداگانه پرداخت کنند اما مالیات افراد زیر سن قانونی و زیر 18 سال سرپرست خانوار محسوب می شود.

همچنین رئیس دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی گفت: مالکان خودروهای لوکس تا پایان بهمن ماه امسال فرصت دارند تا نسبت به پرداخت مالیات خودروهای بیش از یک میلیارد تنی خود یا در صورت اعتراض اقدام کنند. تا کنون نسبت به مالیات خود اعتراض کرده اند.

همچنین به گفته رستم پور یکی از خودروهای لوکس شناسایی شده، پیامک مالیاتی از سوی مالکان آن به ۱۰۶ هزار نفر ارسال شده است.

از سوی دیگر، به گفته رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معیار ارزیابی خودرو براساس جدولی برای محاسبه نقل و انتقالات خودرو، شماره گذاری مالیاتی و عوارض شهرداری است که هر ساله مالکان خودرو دریافت می کنند. و در ژانویه اعلام شد.

وی افزود: برای محاسبه مالیات خودروهای داخلی ملاک قیمت کارخانه و برای خودروهای وارداتی ارزش گمرکی خودرو است که با نرخ ارز مرجع بر اساس حقوق گمرکی نیز محاسبه می شود. . دلار 4200 تومان.

رستم پور درباره اینکه مردم چگونه از قیمت و ارزش خودرو خود مطلع می شوند، گفت: اطلاعات ارزش خودرو از طریق درگاه ارتباطی سازمان امور مالیاتی کشور در دسترس است که هرکس شماره ملی و شماره همراه خود را به نام خود داشته باشد. می تواند با ورود ( به آدرس https://www.intamedia.ir ) تائید شود، اطلاعات خود و خودروهای به نام خود و ارزش خودرو در این سامانه اعلام و مبلغ مالیات متعلق در آن ذکر خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: مالکان خودرو می توانند مالیات متعلق به خودروی خود را به صورت نقدی از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند با این فرض که صاحبان این خودروها نیز می توانند مالیات نقدی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید