جزئیات دستگیری سارقان گاوصندوق بانک ملی و افشای بسیاری از اموال

جزئیات دستگیری سارقان گاوصندوق بانک ملی و افشای بسیاری از اموال

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با اقدامات 24 ساعته کارآگاهان پلیس آگاهی تهران یکی از بزرگ ترین سرقت ها کشف شد. به محض اطلاع از سرقت با تمام توان وارد عمل شدیم و تیم عملیات ویژه ای را تشکیل دادیم که بهترین کارآگاه تهران بود. یک روز و یک هفته وقت نداشتیم و امروز الحمدلله با اقدامات شبانه روزی همکارانمان سارقان بانک ملی که جزو کشور بودند و مجبور به تجمع بودند تعدادی از آنها به خارج از کشور فرار کردند. ، و با هماهنگی پلیس اینترپل دستگیر شده اند.

وی به تعداد کل سارقان تصریح کرد: تاکنون 10 نفر، 3 نفر در خارج از کشور دستگیر شده اند و مجرمان متواری به خارج از کشور در حال انتقال به داخل هستند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی اموال مردم است، گفت: آمار دقیقی نداریم اما بسیاری از اموال مسروقه جمع آوری شده است. این ملک در مکان های مختلف بوده و در دسترس افراد مختلف بوده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس تمام تلاش خود را برای جمع آوری اموال مردم می کند، گفت: تحویل اموال مردم قطعا از طریق بانک مرکزی انجام می شود و ما مال مفتوح را به آنها تحویل می دهیم و این کار را انجام می دهند. . آن را به مردم بدهید.

سردار رحیمی درباره سرقت توضیح داد: یکی از مشکلات ما این است که اداره مخارج به ویژه بانک که عملیات سنگین بانکی در آن انجام می شود کمترین توجه را به مسائل امنیتی دارد. انگیزه تحریک سارقان هم همین موضوع بود که باعث شد مسائل ایمنی و ایمنی نادیده گرفته شود و اینجا گزارش می دهیم که یک ماه پیش به همین شعبه بانک ملی اشاره کردیم و همکارانم جلسه ای داشتند و ثبت شد و داریم سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ابتدا هیچ اطلاعی از این سرقت نداشتیم و کارمان از ساعت 8 صبح روز 16 خرداد آغاز شد و در کمتر از 24 ساعت متوجه سرقت شدیم و عوامل اصلی مجرمان را شناسایی و کار دستگیری مجرمان و استرداد اموال آغاز شد. “

وی ادامه داد: در تهران و چند شهر دیگر، عملیات پلیس و تیراندازی و مجروح شدن تعدادی از سارقان، ابتدا تعدادی از سارقان به خارج از کشور رفتند اما با سرعت عمل پلیس اینترپل با هماهنگی پلیس بین الملل، 3 سارق که یکی از آنها بودند، به خارج از کشور رفتند. سران سارقان را در کشور دوم دستگیر کردیم و بعداً به ایران منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به دستگیری 13 نفر گفت: تیم اصلی سارقان دستگیر شدند اما همه این افراد سارق نبودند بلکه از عوامل موثر در سرقت ها و خریداران اموال مسروقه نیز بودند. هزاران سکه، ارز و طلا کشف شده و از مالباختگان تقاضا داریم پلیس را در جریان نگذارند زیرا اموال کشف شده تحویل مراجع قضایی می شود.

وی ادامه داد: کارآگاهان ما چندین شبانه روز در شهرهای مختلف تلاش می کنند تا هر چه سریعتر این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس صوفیه گفت: با بیان اینکه سارقان سابقه دار بوده اند، گفت: متاسفانه این سرقت به دلیل رعایت نکردن ابتدایی ترین اصول امنیتی در بانک صورت گرفته است. بانک از یک ماه قبل امنیت داشت اما همکاری با این نیروها قطع شده است.» متأسفانه در مراکز دیگر نیز بلاتکلیفی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این سارقان موفق به باز کردن 168 صندوق شدند اما همان بانک توسط پلیس پیشگیری مورد بازدید قرار گرفت و به ایمنی و امنیت بانک هشدار داده شد. سارقان از بالای درب پارکینگ وارد شدند.

رئیس پلیس صوفیه گفت: این افراد بیش از 12 ساعت در بانک بودند. وی در خصوص همکاری سارقان با کارکنان بانک گفت: کارمندان بانک در این سرقت دخالتی نداشتند و دو نفر که به دلیل سهل انگاری و عدم اطلاع توسط بانک دستگیر شده بودند به موقع توسط پلیس دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این افراد در گذشته سابقه سرقت های نافرجام بانک ها را دارند، گفت: هر سه ماه یک بار مسائل امنیتی بانک ها و نکاتی را که باید رعایت کنند بررسی می کنیم. این بانک هیچ ارتباطی با پلیس 110، سامانه مهام و کلانتری ندارد. تیم سارقان یک تیم کامل بودند و قبل از گزارش سرقت از مرز هوایی کشور را ترک کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسناد امنیتی بانک به سرقت رفته است، گفت: خیر، چنین چیزی صحت ندارد. در این صندوق ها فقط مال مردم بود.

رئیس پلیس صوفیه گفت: با وجود اتفاقی که افتاده، ما همچنان به مردم توصیه می کنیم برای نگهداری اشیای قیمتی خود از گاوصندوق استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید