جزئیات دهمین جلسه مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796073

ممنوعیت استفاده از نفت کوره در صنایع همجوار تهران و تامین گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست عابدملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد.

عابد ملکی در تشریح مصوبات کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا گفت: ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی اجرا می شود; در عین حال پلیس راهنمایی و رانندگی باید از تردد تمامی موتورسیکلت ها و خودروهای دودی بدون معاینه فنی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت های عمرانی که باعث تشدید آلودگی هوا می شود و جلوگیری از ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری از دیگر راهکارهای این نشست است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: شهر و مناطق آلوده تر. “

ملکی سپس گفت: ممنوعیت استفاده از نفت کوره در صنایع همجوار تهران و تامین گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز نیز اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به منظور پرهیز از فعالیت های ورزشی در فضای باز خاطرنشان کرد: مصوبات جلسه پنج شنبه، جمعه و شنبه است و در صورت افزایش شاخص آلایندگی مجددا جلسه برگزار می شود.

باید بگویم؛ کیفیت هوای پایتخت امروز (چهارشنبه) بر حسب غلظت ذرات گرد و غبار با قطر کمتر از 2.5 میکرون با شاخص اینرسی 133 برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید