تشکیل جلسه کمیته اضطرار تهران در خصوص آلودگی هوا فردا/تصمیم گیری دوشنبه و سه شنبه


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916980

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تشکیل جلسه اضطراری آلودگی هوای تهران فردا خبر داد و گفت: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران روند آلودگی هوا و راهکارهای لازم بررسی خواهد شد. در روزهای دوشنبه و سه شنبه بحث و تبادل نظر خواهد شد و مصوبات متعاقبا اعلام خواهد شد.


عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از نظر تداوم آلودگی هوا وی تا روز سه شنبه اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط سازمان هواشناسی کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران فردا با حضور اعضا برگزار می شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران روند آلودگی هوا بررسی و در روزهای دوشنبه و سه شنبه تصمیمات لازم اتخاذ و مصوبات متعاقبا اعلام شود

عابدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط اقلیمی برای همه گروه ها ناسالم است، شهروندان باید خودمراقبتی را بر اساس آموزش های ارائه شده در دستور کار قرار دهند و به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

باید بگویم؛ سازمان هواشناسی کشور نسبت به تداوم پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده ها و بدتر شدن کیفیت هوا از شنبه تا سه شنبه در تهران و کرج هشدار نارنجی داد.

در نتیجه این خطرات ناشی از افزایش غلظت آلاینده ها، کیفیت هوا به سطوح ناسالم برای همه گروه ها کاهش یافته است.

به منظور کاهش آسیب های احتمالی، کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت اماکن صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمامی گروه ها، پرهیز از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد مجاز توصیه شده بسیار ناسالم است.

در وضعیت نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی پیش بینی می شود. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید