جزئیات ساعات طرح ترافیک تهران در بازگشایی مدارس

جزئیات ساعات طرح ترافیک تهران در بازگشایی مدارس

روز جدید : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات اجرای مجدد طرح ترافیک را همزمان با بازگشایی کامل مدارس پایتخت اعلام کرد.

سید مجتبی شفیعی روز چهارشنبه در خصوص تغییر ساعت مکرر طرح ترافیک، افزود: شرایط کرونا به دلیل محدودیت‌های مختلف ایجاب می‌کند برنامه‌ریزی این ساعات در اختیار ستاد کرونا قرار گیرد و ملاحظات بهداشتی بر محورهای ترافیکی ارجحیت دارد. بر این اساس، انواع تغییرات برای حفظ سلامت انسان ایجاد شده است.

شفیعی گفت: شورای ترافیک شهر تهران اخیرا تصویب کرد که بر اساس مصوبه بازگشایی مدارس و رفع سایر محدودیت ها، در مرحله اول که هنوز بازگشایی نشده، نقشه راه یک ساعت صبح و یک ساعت بعد از ظهر خواهد بود. .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران زمان جاری طرح ترافیک را از ساعت 7:30 صبح تا 17 بعد از ظهر اعلام کرد و گفت: سال از ساعت 6:30 الی 18 و تغییر در نیمه اول سال از ساعت 6:30 تا 19 می باشد.
محدودیت های ترافیکی شبانه را بردارید

شفیعی با توجه به نتیجه افزایش ساعات طرح ترافیک همراه با محدودیت تردد در شب برای افرادی که فرصت تردد در مراکز شهرها را از دست می دهند، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد رفع محدودیت تردد شبانه بخشی از ترافیک عصرگاهی. به پیک شب منتقل می شود. طرح باید به زودی تکمیل شود.

به گفته وی، همه اعضای شورای ترافیک موافق رفع محدودیت تردد شبانه در مصر هستند، زیرا این محدودیت کارکرد زیادی در حوزه سلامت و ترافیک ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تحلیل سفر در مرکز پایتخت اشاره کرد و گفت: این تحلیل نشان می دهد که حدود 20 درصد از سفرها غیرضروری است و اوج ترافیک عصر یکی بازگشت به خانه و دیگری برای بازگشت به خانه است. سفرهای جدید را شروع کنید.”

شفیع افزود: این سفرهای غیرضروری با اعمال محدودیت های جدید بسیار نزدیک به صفر شده است. رقم عمومی پنج درصد است که نشان می دهد کل جمعیت به حمل و نقل عمومی منتقل نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به نظر می رسد با توجه به امکانات موجود چاره ای جز تغییر ساعت طرح ترافیک نداریم. اگر بتوانیم روش مدیریت را تغییر دهیم یا از فناوری های جدید استفاده کنیم، این می تواند یک رویکرد کلی باشد.

وی تاکید کرد: این نوع اجرای طرح ترافیک فعلی یکی از نسل های جدید مدیریت ترافیک است و اجرای سیستم قدیم از حدود سه سال پیش علاوه بر عملکرد ضعیف، از عدالت اجتماعی به دور بود.

شفیعی در خصوص اینکه آیا امکان اجرای طرح در تهران با مدل جدید در سال آینده وجود دارد، افزود: در حال بررسی این موضوع هستیم اما هنوز برای اعلام آن کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید