جزئیات سند ملی امنیت غذایی کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور تصویب شد


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913239

در جلسه ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای دولت برگزار شد، کلیات سند امنیت غذایی ملی کشور بررسی و تصویب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای دولت برگزار شد، کلیات سند امنیت غذایی ملی کشور بررسی و تصویب شد.

معاون اول رئیس جمهور به امنیت غذایی به عنوان یک نیاز ضروری برای کشور اشاره کرد و افزود: امروز امنیت غذایی با امنیت ملی کشورها پیوند خورده است و لازم است برای امنیت غذایی کشور برنامه راهبردی داشته باشیم.

این مخبر همچنین بر لزوم ارتقای بهره وری به عنوان گامی در جهت تامین امنیت غذایی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با تکیه بر فناوری و روش های دانش بنیان، بهره وری و سودآوری را به ویژه در بخش کشاورزی با تکیه بر فناوری و روش های دانش بنیان افزایش دهیم، روش های پرهزینه تامین آب و … استفاده از آن در کشاورزی نیز توجیه اقتصادی خواهد داشت.

وی نقش مهم فناوری های دانش بنیان را در ارتقای بهره وری و امنیت غذایی برشمرد و تصریح کرد: این امر لزوم افزایش تولید را با تکیه بر روش های دانش بنیان دو چندان می کند.

این مخبر با قدردانی از زحمات انجام شده در تدوین سند ملی امنیت غذایی، تصریح کرد: این گونه اسناد معمولاً بر تولید متمرکز است در حالی که باید برنامه مدیریت مصرف وجود داشته باشد و این امر نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی را بیشتر می کند. در این زمینه.. بنابراین لازم است هر سند ملی دارای کاربرد فرهنگی برای اجرا باشد تا با همکاری جامعه شاهد افزایش کارایی و اجرای هر چه بهتر اسناد ملی باشیم.

در این جلسه که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از روند تدوین سند ملی امنیت غذایی ارائه کرد و گفت: این سند با 33 هدف کمی و چشم انداز 10 ساله تدوین شد که 19 راهبرد ملی و 205 برنامه اقدام برای افزایش تولید محصولات کشاورزی از 120 میلیون تن در سال به بیش از 200 میلیون تن وجود دارد.

در این جلسه ضمن تصویب رئوس سند ملی امنیت غذایی، مقرر شد این سند با تعامل و همکاری نهادهای مرتبط تکمیل و جامع‌تر شود و یک اپلیکیشن فرهنگی مرتبط با ایشان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید