جزئیات شرایط دریافت وام استخدامی کارکنان نیروهای مسلح منتشر شد


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907027

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی گفت: امسال میزان وام استخدامی ستاد کل نیروهای مسلح به سربازان شرکت کننده در دوره های مهارت آموزی حدود 5 هزار میلیارد و نرخ سود آن 4 درصد و 18 درصد است. بانک ها این وام را پرداخت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار زاده کمند فرمانده قرارگاه آموزشی گفت: امسال میزان وام استخدامی ستاد کل نیروهای مسلح به سربازان شرکت کننده در دوره های آموزشی حدود 5 هزار میلیارد و سود آن 4 درصد و 18 درصد است. بانک ها مسئول پرداخت این وام هستند.

وی گفت: بازپرداخت این وام ها 7 ساله است و تفاوت آن با سال قبل این است که سربازان سال گذشته نمی دانستند برای استفاده از این وام ها کجا مراجعه و ثبت نام کنند اما امسال در هر شهری می توانند به پلیس مراجعه کنند و استانی که در آن واقع شده اند. +10 تا بروند و درخواست وام اشتغال زایی خود را ثبت کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی افزود: هر استانی برای سربازان خود وام جداگانه پرداخت می کند و این امر به استان ها واگذار شده است. در واقع این وظیفه هر استانی است که تعیین کند سربازانش چقدر پول بدهند و سرباز به کدام بانک مراجعه کند. البته این موضوع منجر به برخورد متفاوت با استان ها نمی شود چرا که ستاد کل نیروهای مسلح بر کار هر استان نظارت دارد.

سردار زاده کمند گفت: سربازانی که در سال 1376 به پایان خدمت رساندند و بعد از آن یعنی. هرکسی که بعد از 1 آوریل 2019 از خدمت ترخیص شده و دارای گواهینامه مهارت و دوره مهارت گذرانده باشد می تواند به کلانتری +10 مراجعه و درخواست خود را برای دریافت این وام ثبت کند.
فرمانده قرارگاه آموزشی سربازان با بیان اینکه هیچ سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفته نشد تا بیشتر سربازان بتوانند از وام کار بهره مند شوند، گفت: البته این را هم باید گفت که هر استان به میزانی سهمیه دارد که دولت تعیین کرده و اصلا ربطی به ستاد کل نیروهای مسلح ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اما برای نظارت بر حسن اجرای توزیع وام در جلسات شورای عالی اشتغال در استان ها افرادی از ستاد کل نیروهای مسلح برای نظارت بر این موضوع حضور دارند.

سردار زاده کمند در پایان گفت: بعید است در خصوص سهمیه هر استان مشکلی پیش بیاید زیرا سهمیه ها بر اساس سربازان هر استان تعیین می شود.

سردار موسی کمالی، دستیار و مشاور عالی ستاد مرکزی آموزش مهارتی ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: وام اشتغال زایی سال 1401 نسبت به سال قبل دارای تغییراتی است که بر اساس این تغییرات اگر سربازی قبل از خدمت، در حین خدمت باشد. و یا پس از خدمت، همان دوره های مهارتی که دوره های آموزشی را گذرانده اند می توانند از این وام استفاده کنند.

به گفته فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، مبلغ وام اشتغال برای سربازان خوداشتغال 350 میلیون تومان و برای سربازانی که کارآفرین هستند و می توانند برای 2 نفر یا بیشتر شغل ایجاد کنند، 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. و بین سربازان تفاوت وجود دارد ارتش سربازی نیست که برای کار وام بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید