جزئیات فروش ارز اربعین / متقاضیان چه مدارکی باید همراه داشته باشند؟

جزئیات فروش ارز اربعین / متقاضیان چه مدارکی باید همراه داشته باشند؟

روز جدید مدیرعامل بازار ارز ایران گفت: متقاضیان خرید ارز; پس از ثبت نام در سامانه سماح یا سامانه سازمان حج و زیارت به نشانی samah.haj.ir می توانند برای خرید ارز به یکی از صرافی های عضو بازار ارز ایران یا شعب منتخب بانک های عامل خاص مراجعه کنند.

نمازگزاران امام حسین (ع) که در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند می توانند به تدریج به یکی از صرافی های عضو بازار متشکل از ارز ایرانی یا شعب منتخب بانک های عامل مراجعه و ارز مورد نیاز خود را به مبلغ یکصد دلار دریافت کنند. یا صد و پنجاه دلار هزار دینار عراقی را با نرخ درج شده در نماد توافقی بازار ارز ایران خریداری کنید.

امیر هامونی، مدیرعامل بورس ایران گفت: متقاضیان خرید ارز; پس از ثبت نام در سامانه سماح یا سامانه سازمان حج و زیارت به نشانی samah.haj.ir می توانند برای خرید ارز به یکی از صرافی های عضو بازار ارز ایران یا شعب منتخب بانک های عامل خاص مراجعه کنند.

فروش ارز به زائران

هامونی تاکید کرد: در هنگام خرید ارز، زائر باید حضوری داشته باشد و ارز اربعین به فرد دیگری به عنوان نماینده زائر فروخته نمی شود.

مدارک مورد نیاز برای خرید ارز

مدیر عامل بازار ارز ایران با بیان اینکه متقاضی خرید ارز هنگام مراجعه به یکی از فروشندگان ارز اربعین باید سه مدرک خود را ارائه کند: همراه داشتن اصل کارت ملی، کارت بانکی و شماره تلفن همراه (هر سه مدارک الزامی است. به نام زائر). ارز اربعین به متقاضی فروخته می شود.

نحوه انتخاب نوع ارز

وی با اشاره به سوال انتخاب نوع ارز خریداری شده توسط زائر گفت: فروش دینار یا دلار عراق به انتخاب مشتری و در صورت وجود فروشندگان بر حسب درخواستی انجام می شود. واحد پول.

فروش توسط سرفاضل زیارت

هامونی یادآور شد: فروش ارز اربعین از محل عبادت اربعین حسینی (ع) و بر اساس اعلام بانک مرکزی است; در سال جاری هیچ محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی برای متقاضیان ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: با رعایت مصوبات مربوطه، دریافت ارز زیارت اربعین منوط به ورود به کشور عراق است و مانع از دریافت ارز تحت سایر عناوین قانونی برای هزینه های خدماتی نیست.

هامونی افزود: کارگزاران بازار اعم از بانک ها و صرافی ها ارز زیارت اربعین را از طریق سامانه معاملات بازار ارز ایران و بر اساس معاملات بین کارگزاران بازار در نمادهای معاملاتی مذکور عرضه می کنند.

مدیر عامل بازار ارز ایران ادامه داد: بر اساس تصمیم بانک مرکزی، صرافی ها و بانک های فعال می توانند به جای ۱۰۰ دلار، ۱۵۰ هزار دینار عراقی را با نرخ نمادین توافقی به متقاضیان پرداخت کنند.

هامونی با اشاره به اینکه نرخ ارز اربعین بر اساس نماد مذاکره ای تعیین می شود، ادامه داد: نرخ توافقی مبادلات پولی بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا در زمان معاملات بازار تعیین می شود و به معنای نرخ ترجیحی نیست و یا تعابیر یارانه ای یا یارانه ای دارد. نرخ یارانه ای

وی در خصوص نرخ توافقی بازار ارز ایران اعلام کرد: بازار ارز ایران یک بازار رسمی است که زیر نظر بانک مرکزی راه اندازی شد تا نرخ شفافی برای بازار پول ارزها بر اساس مبادله تعادلی باز شود. نرخ (نتیجه مکانیسم عرضه و تقاضا) و این مرجع رسمی برای کشف نرخ ارز بر اساس نمادهای نرخ توافقی است.

وی در ادامه توصیه کرد: با توجه به نظارت های انجام شده، متقاضیانی که به هر دلیلی پس از ثبت نام در سامانه سماح تصمیم به شرکت در راهپیمایی اربعین ندارند، از خرید ارز از این بخش خودداری کنند.

ارز را از قسمتی جداگانه خریداری کنید

وی توصیه کرد: با توجه به مدیریت هر چه بهتر شبکه بانکی و شبکه صرافی، زائران ارز لازم را در شهر مبدا تهیه کنند و برای خرید ارز وابسته به مرزهای خروجی کشور نباشند.

لیست فروشندگان ارز اربعین

وی با اشاره به اینکه در بازار یکپارچه ارز ایران تعدادی صرافی رسمی و دارای مجوز تحت نظارت بانک مرکزی تحت عنوان کارگزاران بازار یکپارچه فعالیت می کنند، افزود: فهرست صرافی های عضو بازار یکپارچه. ارز ایران در سایت این بازار به نشانی www.ice موجود است. با تکمیل فهرست شعب منتخب بانک ها و صرافی های منتخب فروش ارز اربعین، لیست مذکور به طور مستمر به روز می شود.

مدیر عامل بازار ارز ایران افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائرین اربعین، به تدریج تعداد شعب بانک های منتخب افزایش می یابد و با توجه به شرایط موجود، فهرست شعب منتخب بانک های عامل از طریق سایت بازار معرفی می شود. تعامل نزدیک بین مدیران عامل بانک ها

به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهید

هامونی ادامه داد: طبیعی است که ایثارگران اربعین حسینی (ع) سوالات زیادی دارند که بسیاری از این سوالات در سایت www.ice.ir پاسخ داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید