مازندران آماده برگزاری حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) / دستگاه ها باید در کنار زائران حضور داشته باشند


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1889973

محمود حسینی پور با بیان اینکه همه امکانات برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی در اختیار موکب ها است، گفت: مازندران آماده برگزاری حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) است. ‏

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید محمود حسینی پور شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اربعین مازندران با بیان اینکه استان آمادگی مناسبی برای برگزاری مراسم اربعین و ارائه خدمات به نمازگزاران حسینی دارد، اظهار داشت: این استان در حال آماده سازی مناسب است. و کمیته های مختلف ستادی وظایف خود را به درستی انجام داده و فعال هستند.

استاندار مازندران افزود: از زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات و شرکت در حماسه اربعین حسینی را دارند می خواهیم هرچه سریعتر اقدام کنند تا اقدامات لازم برای تامین امکانات و زیرساخت های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه سطح موکب ها در استان مازندران بالاست و خدمات بسیار خوبی ارائه می دهند، ادامه داد: فعالیت موکب داران در استان هم در مسیرهایی که به مرز کشور منتهی می شود و هم در مرزهای عراق و عراق انجام می شود. بیش از 35 موکب وجود دارد.در عراق ما هیئت های مختلفی در سطح استان داریم که این موکب ها را مدیریت می کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه حداکثر تلاش ما این است که بتوانیم با استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده از حمل و نقل شخصی را کاهش دهیم و برنامه ریزی های قابل توجهی در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و ناوگان اتوبوسرانی انجام شده است. ، بیان کرد: مراسمی نمادین برای حرکت کاروان ها در نظر گرفته شده است و کاروان های اعزامی از شهرستان های استان با برگزاری مراسمی در مرکز استان راهی عتبات عالیات می شوند.

وی با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا بیشترین سهم را در حماسه اربعین داشته اند چرا که در این مسیر جوانان ارزشمندی را تقدیم کرده ایم و 10 هزار و 400 شهید و مسئولان عالی استان در حال رصد راه اربعین حسینی هستند، افزود. فلسفه اربعین مرتبط و متاثر از ظاهر است و مدیران باید با شور حسینی به مقوله اربعین نگاه کنند.

حسینی پور با بیان اینکه باید حداکثر آسایش موکب ها فراهم شود تا بتوانند به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی کنند، یادآور شد: همه باید دست به دست هم دهیم تا بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم، کاروان اربعین در تمام شهرستان های استان باید باشد. حضور و همراهی مردم برای ایجاد معنویت چشمگیر در شهرستان های استان.

استاندار مازندران تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان باید در کنار زائران اربعین حسینی حضور فعال داشته باشند و تمامی امکانات استان برای حضور مناسب کاروان زائران حسینی بسیج شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید