جزئیات مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای تهران / عوارض نقدی ممنوع شد


ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813075

سرپرست معاونت سامانه های حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک جزئیات مدیریت هوشمند پارک حومه تهران را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عمار سعیدیان فر، سرپرست معاونت سامانه های حمل و نقل سازمان حمل و نقل در مدیریت پارک های حومه تهران، گفت: مدیریت هوشمند پارک های حاشیه شهر تهران یکی از برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که هدف از اجرای آن مدیریت پارک های حاشیه شهر تهران است. تقاضا برای سفر، ساماندهی ترافیک جاده‌ای، برابری در دسترسی به پارکینگ‌ها، جلوگیری از ایجاد اختلال برای ساکنان و پارک دوبل، و کاهش ترافیک برای وسایل نقلیه بی‌خانمان که به دنبال فضای پارک هستند.

وی گفت: توقف خودروها در پارک حاشیه ای کوتاه مدت است و نتیجه اصلی طرح کاهش ازدحام و روان شدن ترافیک است.

سرپرست معاونت بهره برداری از سامانه های حمل و نقل و حوزه های ترافیکی تاکید کرد: توقف در پارک پایانی کمتر از نیم ساعت رایگان است و پس از آن بر اساس تعرفه مصوب شورای شهر، مبلغ آن عوارض پارک حاشیه ای در نظر گرفته می شود. .

وی گفت: با اجرای مدیریت هوشمند پارک های مرزی، هرگونه پرداخت نقدی عوارض مرزی پارک ها ممنوع است و شهروندان می توانند با شارژ حساب «تهران من»، عوارض مرزی پارک ها را پرداخت کنند.

سرپرست معاونت بهره برداری از سامانه های حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه ده هزار پارک مرزی در منطقه 2 بهسازی شده است، ادامه داد: 20 هزار پارک مرزی در مناطق 6 و 7 شهرداری تهران در دست اجراست. پیشرفت 70 درصدی دارد و تا پایان فروردین 1401 فضاهای پارک هوشمند دو منطقه مذکور به بهره برداری کامل می رسد.

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران پاکسازی پارک های حاشیه ای در اکثر مناطق در دستور کار قرار دارد، گفت: از تابلوها و تامین سیستم های مکانیزه و هوشمند استفاده می شود.

وی با تاکید بر استفاده از روش‌های مختلف برای هوشمندسازی مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای گفت: برای استفاده از این روش‌های جدید مدیریتی هیچ محدودیتی نداریم و از هر روش و فناوری که کارایی و کاربرد بالایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

سرپرست معاونت بهره برداری سامانه های حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک گفت: خودروهایی که در پارکینگ پارک توقف کرده اند از سامانه های هوشمند حذف می شوند، پلاک خودروها و زمان توقف در صورت حساب کاربری آنها در «تهران من کارمزد اعتباری دارد، تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص نحوه دسترسی مردم به پارکینگ های عمومی برای توقف خودروها، گفت: به منظور آگاهی از وضعیت و دسترسی آسان شهروندان به پارکینگ های عمومی، در سال 1401 اپلیکیشن هوشمند راه اندازی و راه اندازی می شود.

سعیدیان فر همچنین درباره برنامه‌های آتی برای هوشمندسازی محدوده پارک برون شهری تهران گفت: در منطقه 3 10 هزار و در مناطق 11 و 12 هر کدام از 6 هزار پارکینگ هوشمندسازی می‌شود و در ماه‌های آینده این 22 هزار پارکینگ هوشمند خواهد شد. فضای پارک هوشمند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. اما به این سه منطقه بسنده نخواهیم کرد و با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران موظف هستیم مدیریت پارک حاشیه ای را در سایر مناطق شهرداری تهران اجرا کنیم.

وی افزود: به منظور تسهیل در دسترسی جانبازان و توانخواهان، پارکینگ های ویژه ای در پیاده روهای آن بستگان در نظر گرفته شده است که برای پارک در پیاده روهای افراد ویلچری است که از پرداخت هزینه پارکینگ در این ها معاف هستند. حاشیه در معابر منتخب (معابر با تابلوهای پارک حاشیه ای) در روزهای غیر تعطیل از ساعت 7 صبح تا 21 شب و شهروندان می توانند جهت بیان و بررسی هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد با شماره تلفن 137 تماس گرفته و یا در “تهران من” بلیط ثبت نام کنند. .

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید