جزئیات پیش نویس بودجه 1401 / روستاها در اولویت توسعه اینترنت هستند

ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789160

سخنگوی دولت در تشریح جزئیات لایحه 1401 گفت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران برای توسعه اینترنت عمومی و دسترسی مردم و برخی مناطق دورافتاده، مقرر شد روستاها در اولویت قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت به تشریح جزئیات لایحه بودجه سال 1401 پرداخت و گفت: است.

وی افزود: پس از بررسی جزییات بودجه و بررسی بندهای و تبصره های مختلف بودجه، جلسه هیئت دولت در دو جلسه با حضور رئیس جمهور و کلیه اعضای هیئت دولت تشکیل شد. بحث‌ها و بندهای مختلفی در نظر گرفته شد و برخی از موارد به تصویب رسید، برخی موارد برای بررسی بیشتر به کارگروه‌ها محول شد.

سخنگوی دولت گفت: یکی از موضوعاتی که تصمیم گرفته شده در کارگروه بررسی و حل شود، اختلافی است که سال هاست بر سر حق تبلیغات محیطی در مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما وجود دارد. تلویزیون و وزارت ورزش و جوانان.»

بهادری جهرمی گفت: مقرر شد کارگروه یا کمیسیون هایی متشکل از این سه حوزه تشکیل و پیشنهاد مشترک برای تصمیم گیری نهایی در این خصوص به هیئت دولت ارائه شود.

وی گفت: مصوبه بعدی هیئت دولت در خصوص بودجه 1401 که به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی به تصویب رسید، تقویت صندوق بیمه کشاورزی است. این صندوق برای جبران خسارات کشاورزان به ویژه با توجه به بحران آبی که در کشور شاهد آن هستیم در نظر گرفته شده است تا بتوان بخشی از این خسارات را تا حد امکان جبران کرد.

سخنگوی دولت گفت: یکی دیگر از تصمیمات هیئت وزیران برای توسعه اینترنت عمومی و دسترسی مردم به مردم کشور و برخی روستاها و مناطق دورافتاده که زیرساخت ها و امکانات برق لازم برای توسعه اینترنت را نداشتند احداث شد. نیروگاه های تجدیدپذیر مانند نیروگاه های خورشیدی و بادی، چنین روستاهایی باید در اولویت اول قرار گیرند تا زیرساخت های لازم برای توسعه اینترنت برای مردم این مناطق فراهم شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها و مصوبات بسیار خوب دولت تقویت نقش مردم در اداره کشور به ویژه در حوزه اقتصادی است، گفت: تعریف و طراحی مشارکت با بخش خصوصی و فعال سازی بخش خصوصی در به نحوی در مدیریت این موارد، تکمیل و همکاری آنها با دولت و تمامی این موارد در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید