جشنواره ملی آش ایرانی از 28 تا 22 مهرماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار می شود.


ساعت: 19:20
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901291

جشنواره ملی آش ایرانی از 28 تا 22 مهرماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین از ساعت 16 تا 22 برگزار می شود و 30 غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از 28 تا 22 مهرماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان از ساعت 16 تا 22 برگزار می شود و 30 غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

علیرضا فیروز در نشست خبری با خبرنگاران استان که در راستای آماده سازی برنامه های برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی آش ایران و شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره آش یکی از اقدامات خوب است. که در استان زنجان تأسیس شد، همکاری و تعامل مدیریت شهری با اداره کل میراث فرهنگی، اتفاقات خوبی را به همراه داشت و باعث شد امروز شاهد این رویداد فرهنگی در استان باشیم.

وی افزود: جشنواره ملی آش ایرانی از 19 تا 22 در نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار می شود و هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده و فضای تبلیغاتی در این زمینه آغاز شده است.

شهردار زنجان یادآور شد: در زمینه حمل و نقل نیز شهرداری سعی کرده تمهیداتی اندیشیده تا بازدیدکنندگان از میدان قائم به محل جشنواره منتقل شوند. با این حال، یک فضای باز جدید برای پارکینگ نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طبق توافق با نمایشگاه کاسپین 3 فضای پیک نیک در حال آماده سازی است و به نظر می رسد مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. از طرفی مسیر یک جا باریک بود که حرکت را سخت می کرد اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

فیروزفر با بیان اینکه پارک مصنوعی در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین برای استراحت بازدیدکنندگان تعبیه شده است، اذعان داشت: این پارک نیز در محل نمایشگاه خودروهای آتش نشانی مستقر می شود و معاونت شهرداری حمایت های لازم را برای اجرای مناسب انجام می دهد. سازماندهی رویداد

وی با اعلام اینکه معاونت فرهنگی شهرداری برنامه های متنوعی را برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: در روز کودک نیز برنامه هایی اجرا می شود. این در حالی است که با توجه به روزهای اول ماه ربیع الاول برنامه های فرهنگی متنوعی در شهرستان خواهیم داشت چرا که برنامه های فرهنگی که اخیرا برگزار شد با استقبال بسیار مردمی مواجه شد و بازخوردهای مثبتی داشت.

شهردار زنجان گفت: شهر از نظر کارهای عمرانی و خدمات شهری به محیطی پویا تبدیل شده است و نشانه های خوبی در شهر هویدا وجود دارد.

در ادامه این نشست سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 31 استان با فرهنگ ها و گویش ها، قومیت های مختلف در نمایشگاه صنایع دستی شرکت می کنند و در این راستا 120 غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. صنایع دستی 153 هنرمند در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره آش در 30 غرفه برگزار می شود، گفت: 13 استان که در دوره های گذشته برتر بوده اند در این جشنواره شرکت می کنند که در کنار جشنواره آش، سوغات استانی نیز ارائه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این است که حتی متولیان نیز زنجان را نمی شناسند و نمی توانند آن را به دیگران معرفی کنند، گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره خاکستر زنجان نشان دهنده یکی از میراث ناملموس استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید