120 سر در حال انقراض! / کاسپین؛ تنها اسب ایرانی

ساعت: 22:35
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794285

این روزها اسب کاسپین به عنوان تنها نژاد ایرانی ثبت شده بین المللی در آستانه انقراض است و باید با اقدامات لازم از آن جلوگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها اسب کاسپین به عنوان تنها نژاد ایرانی ثبت شده بین المللی در آستانه انقراض است و باید با اقدامات لازم از آن جلوگیری کرد.

سعید اسماعیل حنیان، رئیس پژوهشکده دام به تیتریک گفت؛ دریای خزر باید به عنوان یک اسب ورزشی و جاذبه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

او ادامه داد؛ کاسپین بهترین اسبی است که می تواند در مسابقات ورزشی شرکت کند و کاربردهای متنوعی داشته باشد، بنابراین ما شاهد نابودی این حیوان نیستیم.

متأسفانه اسب خزر اکنون در معرض انقراض قرار دارد و انجمن حفاظت نیز تأسیس شده است، موضوعی که توسط یکی از اعضای انجمن حفاظت از خزر برجسته شده است.

بچمن علی یاری در گفت و گو با خبرنگار تیتریک می گوید; دنیا رسما این اسب را ایران می شناسد پس باید از قابلیت های آن استفاده کرد.

البته در حال حاضر 120 راس اسب کاسپین در کشور شناسایی شده است که مدیر عامل انجمن حمایت از اسب های خزر از ویژگی های آن می گوید.

محمدجواد دهگان با اشاره به اینکه کاسپین بهترین اسب پست دنیاست و در تمامی رشته های ورزشی برای کودکان مناسب است، خاطرنشان کرد:

به گفته کارشناسان تنها راه برای پرورش اقتصادی اسب خزر و جلوگیری از انقراض آنها، توزیع زمین های ورزشی است.

پژوهشکده دامپروری کرج با دارا بودن تنها موسسه ملی مطالعات دامپروری، طیور و زنبورعسل در کشور، نقش راهبردی در اجرای طرح های تحقیقاتی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید