جشن رحلت امام خمینی (ره) اوج حرکت های فرهنگی و سیاسی است


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840429

وزیر کشور گفت: بزرگداشت امام خمینی (ره) یک حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و نقطه اوج حرکت های ماست که باید هر ساله به آن توجه بیشتری داشته باشیم و همه دستگاه ها در برگزاری این مراسم فعال باشند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور ظهر امروز در سومین جلسه ستاد مرکزی به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در تالار پیامبر اکرم (ص) برگزار شد، به مناسبت امام خمینی (ره) برگزار شد. (ره) از سوی وزارت کشور گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی بی نهایت و جاودانه است، همه ما در همه جهات مدیون امام راحل هستیم و آنچه امروز در جهان رو به جلو است، مکتب و نهضت امام است. که توسط رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا مشخص شده است.

وی گفت: آنچه امروز پیروزی های امت اسلامی و احیای زمانه ماست، مربوط به این فرهنگ غنی است که امام(ره) به جهانیان عرضه کرده اند و امروز دنیا بیش از هر زمان دیگری تشنه این سخنان است.

وزیر کشور یادآور شد: امروز وعده های امام و رهبری یکی پس از دیگری در حال تحقق است. فروپاشی تمدن پوسیده غرب امروز بیش از پیش نمایان می شود و توجه به حقایق اسلام و انقلاب اسلامی را نشان می دهد، لذا تجلیل از امام به معنای بزرگداشت بزرگترین حرکت انقلابی علیه استکبار و صهیونیسم و ​​بهروزی ملت های مظلوم و عدالت است. و حقوق واقعی انسانها در دنیا بسیج می شوند.

واحدی گفت: امروز تمام معارف والای بشری در این حرکت عظیم نهفته است و تلاش های دشمن بحمدالله مثل همیشه در سرکوب این حرکت عظیم ناکام مانده و نخواهد توانست.

وی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره امام خمینی(ره) یک حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و نقطه اوج حرکت های ماست که باید هر ساله بیشتر به آن توجه کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: باید از این فرصت های زمانی برای ترویج حقایق انقلاب اسلامی استفاده کنیم، ایام رحلت امام راحل (ره) جایگاه بسزایی در این ارتقاء دارد و نباید این فرصت را از دست داد و باید انجام هر کاری که ممکن است

واحدی با بیان اینکه اندیشه ناب امام خمینی (ره) در دنیا تشنه شدید است، گفت: باید بتوانیم آنها را تبلیغ کنیم. سازمان تبلیغات اسلامی و همه نهادهای فرهنگی باید این را داشته باشند و کتاب های جدید مربوط به امام خمینی (ره) در این ایام ارائه شود، اما این مربوط به این دوره نیست و بزرگداشت امام خمینی (ره) نباید محدود به یک مراسم باشد که برگزار می شود. در معبد امام به طور خلاصه، به عنوان مثال، وزارت آموزش و پرورش باید این روزها جداول تفکر را حفظ کند.

اندیشه پاک امام خمینی عطش زیادی در دنیا دارد

وی با تاکید بر لزوم آشنایی با یاد و خاطره امام راحل در سراسر کشور، بیان کرد: همه دستگاه ها اعم از استان، فرمانداری، شهرداری و دهیاری ها باید در این حوزه فعال باشند و همه شهرها و روستاها در این حوزه نقش آفرینی کنند. این یکی از وظایف مهم همه ماست.

وزیر کشور با بیان اینکه می توانیم از افراد جدیدی که تاکنون صحبتی برای بزرگداشت امام نکرده اند استفاده کنیم، افزود: افکار امام باید به گوش دیگران برسد و در این زمینه گفته ها و دیدگاه های پیروان دین و علمای دیگر نیز شنیده می شود. کشورها «در ارائه شخصیت امام خمینی مؤثر است.

واحدی با تاکید بر لزوم رعایت شأن و منزلت خدمتگزاران امام خمینی (ره) گفت: دستگاه های مختلف باید متناسب با برنامه ها و نیازهای مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) و در صورت لزوم ستاد در این زمینه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند. لازم به ذکر است که تاج هنوز به پایان نرسیده و در این مراسم باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید