جلسه فوری صندوق سرمایه گذاری باهامیان/به روز رسانی دارایی های صندوق و توصیه های معاونت مهم + عکس


ساعت: 16:49
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920789

نشست بزرگان، بزرگان و متنفذین بهمئی با حضور معاون سیاسی فرماندار و مسئولین شهرستان با موضوع پرونده صندوق سرمایه گذاری در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس نشست تخصصی صندوق سرمایه گذاری در شهرستان بهمای با حضور سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مسئولین و بزرگان بهمایی برگزار شد. شهرستان، در دفتر فرماندار شهرستان.

در این دیدار سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار کوگیلویه و بویراحمد گفت: امروز روز بصیرت ملی و حماسی است و امروز روزی است که ملت با بصیرت ایران اسلامی توطئه دشمن را نجات دادند. که سیستم ما را به لبه پرتگاه برد.

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه بسیار حساس انقلاب اسلامی قرار داریم و کشور دچار حوادث سخت و شدید بسیاری شده است و دشمن با فضای رسانه ای بسیار سنگین خسارات مالی و جانی زیادی به کشور وارد کرده است. استفاده از برخی افراد فریب خورده و جای بسی خوشحالی است که امنیت در شهرستان بهمئی برقرار شده است، مردم ولایتمدار با رهبری و نظام اتحاد دارند و مایه مباهات همگان است.

هاشمی تصریح کرد: در شهرستان بهمئی قداست ریش سفید از گذشته وجود داشته و امروز نیز به قوت خود باقی است و همواره در امور مختلف صلح و امنیت تاثیر مستقیم داشته است و این بسیار ارزشمند است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صندوق سرمایه گذاری و حادثه اخیر در این شهرستان گفت: حادثه اخیر شوک بزرگ و شدیدی برای همه نه تنها در شهرستان بهمئی بلکه در کل است. استان، زیرا افراد زیادی درگیر این مشکل هستند.

وی در خصوص موضوع اصلی و تکلیف این صندوق گفت: برخی گلایه داشتند که مسئولان اجرایی باید زودتر وارد می شدند اما از آنجایی که فعالیت این صندوق به مردم آسیبی نمی رساند و مردم از این موضوع راضی بودند و نبودند. شاکیان و این سرمایه گذاری در آنجا قانون مضاربه بود و طبق قرارداد امضا شد، از نظر شرعی مشکلی نداشت و تا زمانی که انحرافی صورت نگرفت، مراجع نظارتی را مکلف به ورود نمی دانستند. البته باید زودتر وارد می شدیم.

هاشمی در خصوص مشکلات این صندوق گفت: از ابتدای سال 1401 نظارتی در خصوص این صندوق سرمایه گذاری انجام شد زیرا مشکلات ورود و خروج وجود داشت، البته به مردم تذکر داده شد.

قائم مقام در خصوص دستگیری مدیر صندوق سرمایه گذاری در بهمای گفت: با توجه به اینکه قبل از جمع آوری مدارک امکان ورود به این پرونده وجود نداشت، مدیر صندوق پس از بازرسی و جمع آوری اسناد و مدارک دستگیر شد. پرونده در حال رسیدگی است

وی در خصوص درآمدزایی این صندوق گفت: در ابتدا درآمد این صندوق از محل بورس بود اما پس از سقوط بورس، این صندوق نیز سقوط کرد و تنها با انتقال سود به سپرده گذاران سود پرداخت کرد. پول و روز به روز به بدهی های این صندوق اضافه شد.

معاون فرماندار در ادمه گفت: طی مذاکراتی که با مدیر این صندوق سرمایه گذاری انجام شد از وی خواسته شد تا مبالغ را به مردم بازگرداند. برای حفظ جان و سرمایه اعضای این صندوق و اموال مردم مجبور به دستگیری وی شدند.

سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار کوگیلویه و بویراحمد در خصوص دارایی های میران در این صندوق گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که تاکنون مبالغ موجود در ترازنامه و دارایی وی می تواند 30 تا 40 درصد بدهی وی را پرداخت کند و انجام می دهد. نه مسئول بیت المال است و تمام اموال وی باید تفتیش شود که در بررسی های بعدی مشخص می شود.

وی در پایان گفت: هفته آینده حساب اموال و دارایی وی به مردم اعلام می شود.

می توانید تصاویر اضافی را مشاهده کنید:


8f80299d 570b 468a b842 aacfd14d60d6 خبر خاکستری


83e04edb a243 4a4c b0fc 2406fc023a20 خبر خاکستری


e6828372 c3b7 48b3 bcf2 533c67d240f8 خبر خاکستری


4e78d882 ab52 4842 aa5b 13d348aa7b31 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید