جمعیت مشمولان جدید دریافت کننده کمک بلاعوض / زمان برداشت ثابت را اعلام می کنید؟

جمعیت مشمولان جدید دریافت کننده کمک بلاعوض / زمان برداشت ثابت را اعلام می کنید؟

روز جدید این در حالی است که طبق اعلام دولت، مرحله دوم یارانه 400 هزار تنی به حساب خانوار واریز شده است و برخی از بازماندگان می گویند در این مدت یارانه دریافت نکرده اند.

دولت بلافاصله پس از تصمیم هدفمندی ارز ترجیحی و تغییر قیمت برخی کالاهای اساسی، دو مرحله از یارانه جدید 300 و 400 هزار تنی را در 18 اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. یارانه ای که مرحله اول آن در ابتدا برداشت نشد، اما دو روز بعد برداشت شد.

تاکنون حدود 78 میلیون ایرانی 45 هزار و 500 تن در ماه یارانه دریافت کرده اند. بین 55 تا 205 هزار تن به یک خانوار 5 نفری یا بیشتر اختصاص داده شده است، اما از این پس یارانه تحت این عناوین پرداخت نمی شود و فقط ارقام جدید پرداخت می شود که در حال حاضر بین 300 تا 400 هزار تن است.

دولت یارانه جدید ۹ دهک درآمدی ۷۲ میلیون نفر، در سه دهک پایین را برای هر نفر ۴۰۰ هزار تن و برای ۶ دهک بعدی ۳۰۰ هزار تن به ازای هر نفر پرداخت کرد. این ودیعه شب گذشته و به مدت دو ماه واریز می شود و تعداد اعضای خانواری که باید هر مبلغی را که باید برای دو ماه دریافت کنند دوبرابر شده است.

به ترتیب در خانوارهای دهک اول تا سوم برای یک نفر 400 هزار تن، دو نفره 800 هزار تن، سه نفره 1 میلیون و 200 هزار، چهار نفره 1600 هزار تن و برای خانوار 2 میلیون تن 2 میلیون تن است. دو خانوار 5 نفره توزیع شده

برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار جلد خانوار یک نفره، 600 هزار جلد خانوار دو نفره، 900 هزار جلد سه نفره، یک میلیون و 200 هزار جلد چهار نفره و 5 میلیون جلد خانوار برای پنج دهک توزیع می شود.

اما با توجه به اینکه پرداختی اخیر در دو ماه انجام شده است مبالغ اعلام شده دو برابر می شود به طوری که در یک تا سه دهک یک خانواده 800 هزار تومانی، دو نفره یک میلیون و 600 هزار تومانی، سه نفری دو میلیون و 400 هزار تومانی. چهار نفر سه میلیون و 200 هزار و پنج نفر چهار میلیون تومان دریافت کردند.

همچنین برای دهک های چهار تا نه با احتساب سپرده دو ماهه برای یک نفر 600 هزار تن، برای دو نفر یک میلیون و 200 هزار، برای سه نفر یک میلیون و 800 هزار، برای چهار نفر دو میلیون و 400 هزار تن. مردم سه میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند.

این در حالی است که با توجه به اینکه همزمان با واریز معیشت اردیبهشت ماه یارانه خردادماه به حساب برخی خانواده ها واریز شد اما برخی دیگر هنوز برای دومین بار در خردادماه پیامک واریز دریافت نکرده اند. البته شرایط برای هر دو گروه یکسان است چرا که هنوز یارانه خرداد برداشت نشده و زمان دقیق انصراف یارانه خرداد نیز اعلام نشده است.

در متن ارسالی به خانواده ها اعلام شده است که زمان دقیق دریافت کمک معیشت از سوی سازمان هدف اعلام می شود. این در حالی است که گزارش های سازمان هدف نشان می دهد که هنوز زمان دقیق برداشت یارانه از دوم خرداد مشخص نشده و احتمال برداشت این مبلغ در نیمه دوم و روزهای پایانی خرداد وجود دارد.

چه کسانی برای فاز دوم یارانه گرفتند؟

در این شرایط ثبت نام از یارانه بگیران جدید ادامه دارد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها به طور همزمان مطالبات معترضان را ثبت کردند.

به موازات این تحقیق و تفحص، تا پایان هفته گذشته، یارانه به صورت مشروط به برخی از معترضان پرداخت شد. این دسته از شهروندان تا تکمیل دادخواست و قطعی شدن حق دریافت حق هزینه ندارند.

این وضعیت تا یک هفته پس از آغاز خردادماه، هنوز تاریخ دریافت یارانه نقدی این ماه مشخص نیست.

این در حالی است که برخی از کاربران خبرآنلاین در گزارشی از مرحله دوم پرداخت یارانه ها اعلام کردند که برای آنها واریز نشده است. در همین رابطه یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را مجید ذکر کرده است، نوشت: یارانه ای به من پرداخت نشده است. اعتراض کردم.

حمید یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین گفت؛ فقط مرحله اول برای ما واریز شده است.

کاربر دیگری نیز اشاره کرد؛ به یارانه و دهک شما اعتراض کردم چرا یارانه من را ندادید. اولین قدمی که برداشتی پس نگرفتی. چرا مرحله دوم را برای من واریز نکردید؟ چگونه محاسبه می‌کنید که مردم را به چالش می‌کشید؟ چرا واریز نکردی بعد می گویید مرحله دوم واریز شده و قابل برداشت نیست.

این دو گروه یارانه نگرفتند

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دو گروه از افراد یارانه دریافت نکردند. گروهی بودند که قبلا یارانه نگرفته بودند و پرونده یارانه ای در سازمان هدفمندی یارانه ها نداشتند. این افراد شامل 7.5 میلیون نفر می شود که اگر معتقدند واجد شرایط دریافت کمک هزینه هستند، می توانند وب سایت خود را برای ثبت نام و درخواست کمک هزینه فعال کنند. به گفته حجت الله عبدالملکی، 4 تا 5 میلیون نفر از این افراد پس از ثبت نام یارانه دریافت می کنند. وی اعلام کرد؛ بیش از 80 درصد افراد درخواست معاینه کرده اند.

گروه دیگری که یارانه دریافت نکرده‌اند، کسانی هستند که قبلا یارانه دریافت کرده‌اند، اما با توجه به اینکه در دهک دهم هستند، به دلیل شفاف نبودن یارانه به دلیل شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی، یارانه در اردیبهشت ماه پرداخت نشد. خانواده. به گفته عبدالملکی، این افراد نیز از طریق سامانه حمایتی درخواست بررسی داشتند که از محل یارانه پرداخت شد.

وی تاکید کرد؛ برای گروهی از افرادی که درخواست معاینه کرده اند اما واریز نکرده اند طی روزهای آینده دلایل شفاف سازی اطلاعات اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید