سخنگوی دولت: کمک‌های بلاعوض جدید برای همه ده‌ها از 1 تا 9 پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت: کمک‌های بلاعوض جدید برای همه ده‌ها از 1 تا 9 پرداخت می‌شود

روز جدید سخنگوی دولت اعلام کرد: از ابتدای واریز یارانه جدید حتی یارانه یک ماه گذشته بین دهک های یک تا نهم توزیع می شود.

علی بهادریجهرمی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه درباره پرداخت یارانه ها گفت: پرداخت یارانه ها از شب گذشته آغاز شده و این پرداخت به تدریج ادامه دارد و رسیدگی به اعتراضات به پایان رسیده است.

وی افزود: برای مشمولان دریافت یارانه، مبلغ اعلام شده در این مرحله واریز می شود. اعشار 1 تا 9 از شروع پرداخت یارانه جدید، یعنی. حتی یارانه ماه گذشته

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی شایعات مبنی بر دخالت دولت در انتخاب یا جایگزینی سرمربی تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: دولت هیچ دخالتی در انتخاب یا جایگزینی سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد. تیم پیروزی تیم ملی در جام جهانی متعلق به همه مردم است. فدراسیون فوتبال به‌عنوان متولی درخواست‌هایی برای حمایت از تیم ملی فوتبال به‌ویژه در زمینه اردوها و برخی مسائل مالی و عملیاتی داشته است. تنها در سطح حمایت از تصمیمات فنی و کارشناسی فدراسیون و تیم بود که دولت اعلام آمادگی کرد و به همین منظور جلساتی بین فدراسیون و وزارت ورزش برگزار شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: وزیر ورزش به اردوی تیم ملی آمد و در جلسه ای با حضور معاون اول گزارش این دیدارها را ارائه کرد. دولت برای حمایت از تصمیمات فنی فدراسیون اعلام آمادگی کرد و تاکید کرد که در هیچ یک از تصمیمات فنی فدراسیون و تیم ملی دخالت نخواهد کرد اما آماده حمایت از آن تصمیمات است. طبیعتا تصمیمات فنی بر عهده فدراسیون فوتبال است.

سخنگوی دولت در خصوص دیدار برخی از اتباع با معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: خیر، دیداری با معاون اول رئیس جمهور صورت نگرفت. اما جلساتی با برخی از مسئولان دولتی بود و من خودم با رئیس فدراسیون و سرپرست فعلی جلساتی داشتم. وزارت ورزش با فدراسیون و تیم موجود مذاکراتی را انجام داد و نکات و نتایج این جلسات را در جلسه ای با حضور معاون اول شنید که در آن تنها رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ورزش و معاون وزیر و شخصاً نماینده وزارت امور خارجه و رئیس جمهور شرکت کردند. دفتر رئیس جمهور حضور داشت، گزارش های لازم ارائه شد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت در امور فنی و تخصصی فوتبال دخالتی نداشته و نخواهد داشت اما همواره از تصمیمات فنی فدراسیون حمایت می کند. دولت به طور جدی از عملکرد تیم ملی حمایت می کند.

سخنگوی دولت همچنین گفت: سازمان تامین اجتماعی از آذرماه 1400 بدون استقراض از بانک مرکزی و از طرق دیگر توانسته منابع خود را تامین کند. همچنین دولت 88 هزار میلیارد تومان بدهی به این سازمان تسویه کرد و 90 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای تسویه دیده شد. معاملات اخیر دولت به تامین اجتماعی اجازه می دهد تا به روال خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید