جمهوری اسلامی ایران امروز یک ابرقدرت در جهان است/ سفر رئیس جمهور و وزرا به استان ها ارزشمند است


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892745

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز یک ابرقدرت در دنیا محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن توصیه به تقوای الهی به همگان گفت: خدمت به فقرا و مستضعفان شاخه و برگ تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه تقوا خمیرمایه همه صدقه هاست، افزود: قرآن به ما موعظه می کند که برای خدا شفاعت کنیم، برای خدا بندگی کنیم چرا که هر چیزی برای خداست. ماندگار و ارزشمند است، بقیه اش این است که حرف های دنیاست.

وی با اشاره به شخصیت الهی امام خمینی (ره) گفت: اعمال ایشان رنگ الهی داشت و در سن 80 سالگی موفق به انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی شد.

خطیب هما کرمانشاه در بخشی دیگر از خطبه های خود به روز خادمان چهارم شهریور اشاره کرد و گفت: اگر بندگان به وظایف خود به درستی عمل کنند، جهاد کرده اند و خوشا به حال خدمتگزارانی که به مردم خدمت می کنند جوانان را جذب کند.

وی در ادامه به هفتم شهریور ماه اشاره کرد و یادآور شد: این روز مصادف با اول ماه صفر و ورود کاروان اهل بیت به سوریه در سال 61 قمری است. یکی از مهمترین وظایف زینب کبری تبیین اوضاع کربلا و قیام سیدالشهدا بود.

آیت الله علما فرمودند: حضرت زینب (سلام الله علیها) در زمان خود افکار عمومی را بیدار کرد، این همان چیزی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، لذا بزرگان و مدیران باید شرایط قبل از انقلاب و همچنین شرایط کنونی را برای نسل جوان تبیین کنند. .

وی با بیان اینکه مشکلات در همه جوامع وجود دارد، افزود: امروز ما در منطقه ابرقدرت هستیم، همه دنیا منتظرند ببینند مواضع مقام معظم رهبری چیست و این بسیار مهم است. خدمت، رهبر ما در سلامتی زندگی کرد و از ضعف رنج نبرد.

خطیب جمعه کرمانشاه به شصتمین سالگرد انفجار نخست وزیری توسط منافقین در هشتم شهریور اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و بهنر در کمتر از دو ماه خدمت به عنوان الگو برای همه ملت و کارکنان ارتش معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان تلاش مجاهدانه و اخلاص است، تصریح کرد: مسئولان باید به گونه ای خدمت کنند که مردم با نشاط و امید زندگی کنند.

آیت الله علما در پایان سخنان خود با تمجید از برنامه های رئیس جمهور و وزرای استان گفت: این سفر بسیار ارزشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید