جمهوری اسلامی سرنوشت کشور را به برجام گره نزده / مجلس شورای اسلامی بر مذاکرات نظارت دارد


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811631

مهدی سعادتی با اشاره به مذاکرات وین گفت: آخرین مهلت مذاکرات فشار بر ایران است. جمهوری اسلامی به دنبال اسراف نیست و بر رفع همه تحریم ها فشار می آورد، اما ما سرنوشت و آینده خود را به برجام پیوند نمی دهیم.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی سعادتی بیشهساری در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه موضوع برجام همواره جنگ دو اندیشه و جبهه حق از باطل بوده است، گفت: آمریکا از ابتدا شیطان بزرگ بوده و هست و هست. جمهوری اسلامی هرگز به حقوق خود نمی رسد. محدودیت های جوامع اسلامی رعایت نمی شود. به همین دلیل هر وقت خواستیم برای کل برجام به توافق کامل برسیم، کار کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در دوره گذشته تضمین های لازم از آمریکا و غرب گرفته نشد. بالاخره دیدیم که آمریکا از برجام خارج شد.

وی گفت: سیاست کلی رژیم این است که ما باید روی بازگشت آمریکا به برجام شرط بندی کنیم، آنها باید ناامیدانه به توافق برگردند زیرا مشکلات سیاسی دارند. آمریکایی ها در افغانستان، عراق، یمن، لبنان و سوریه شکست خورده اند و دیگر آبرویی ندارند. امارات و عربستان هم اکنون به جمهوری اسلامی پیوسته اند.

سعادتی با بیان اینکه آمریکا پیام های آشکار و پنهانی برای بازگشت به توافق هسته ای ارسال کرده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز اینقدر مقتدر نبوده است، از طرفی افول آمریکا و صهیونیست ها به این اندازه نبوده است. به تمامی عملیات های رژیم صهیونیستی پاسخ دادند، بنابراین در اقدام دفاعی با مشکل مواجه شدند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به انسجام و وحدت موجود در کشور، تیم مذاکره کننده ما به زور در مذاکرات ظاهر شد. ما بیشتر از این نخواستیم، برای احیای برجام باید همه تحریم ها برداشته شود. رهبر معظم انقلاب همچنین گفتند که تحریم ها باید برداشته شود، به ویژه تحریم هایی که پس از خروج آمریکا از برجام علیه ایران اعمال شده است.

وی گفت: آمریکا و غرب باید تضمین های لازم را به ما بدهند. موضوع مهم این است که فروش نفت و گشایش وام ها نیز تسهیل شود. کشور اروپایی برای ما قابل اعتماد نیست. مشخص نیست مذاکرات چه زمانی به پایان می رسد، اما به نظر می رسد آنها بازی جدیدی را آغاز کرده اند و ضرب الاجلی برای فشار تعیین کرده اند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم، روابط تجاری ما با روسیه نیز توسعه یافته و فضا را برای تجارت تا 5 میلیارد دلار باز کرده است. در واقع روابط ما با کشورهای همسایه بسیار عالی و گسترده شده است. البته ما متعهد به اجرای برجام هستیم اما آن را مشکل اساسی نمی دانیم و متکی به تولید داخلی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در تمام این مدت بر مذاکرات نظارت داشته است. در این زمینه بارها از وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد امنیت ملی دعوت کرده ایم تا کمیسیون را به طور کامل در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید