جنبش های مقاومت امید را در فلسطین تقویت می کند / بیت المقدس با حمایت مسلمانان پیروز خواهد شد


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835131

استاد دانشگاه جمعیت المصطفی افغانستان:

یک استاد دانشگاه جمعیت المصطفی افغانستان گفت که روز جهانی قدس باعث ایجاد همگرایی بین امت اسلامی شده است. وی گفت: جنبش‌های مقاومت قدرت امید و بسیج عمومی را در فلسطین افزایش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; با حضور علمای اهل سنت و شیعه جهان اسلام میزگرد روز قدس در سازمان تبلیغات اسلامی استان در محور مقاومت قدس برگزار شد. در این مراسم علمای اهل سنت و شیعه بر لزوم حفاظت از فلسطین به عنوان اولین قبله مسلمانان تا آزادی نهایی تاکید کردند.


284ba4c2 d7ac 4c41 bf7a 6b5c497241ac خبر خاکستری


8c8cd71f 887f 4002 a49d 1dd553297e3f خبر خاکستری


*صهیونیست ها یک بار با یک معامله قرن و یک روز با رشوه علیه مسلمانان توطئه می کنند

استاد دانشگاه ساحل عاج در مصطفی در تشریح چرایی حمایت از بیت المقدس و فلسطین و حذف رژیم غاصب صهیونیستی گفت: تجربه نشان داده که صهیونیست ها هیچ وقت منطقی نداشته اند و همیشه به دنبال زورگویی بوده اند. انبیا را می کشند. «اگر منطق داشتند این کارها را نمی کردند.

هاشم کناتی افزود: یهودیان در هر قرن یک بار و یک روز با رشوه علیه مسلمانان توطئه می کنند، پس چگونه می توان با این افراد مذاکره کرد؟

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها فقط منطق ظلم را قبول دارند، گفت: باید از موضع قدرت با آنها برخورد شود و مسلمانان باید از فلسطین دفاع کنند تا قدرت مسلمانان بیشتر نشود. فلسطین آزاد نخواهد شد.»


250b2c06 f378 496f 8c30 5dbd2cb6539b خبر خاکستری


*حمایت از فلسطین و مظلومان جهان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: برای انقلاب اسلامی که با شعار توحید و انسانیت به وجود آمد، موضوع حمایت از فلسطین و مظلومان جهان یک آرمان و یک ارزش است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در میزگرد تخصصی مقاومت قدس؛ وی با اشاره به اینکه نامگذاری روز قدس توسط امام راحل قله عقلانیت، درایت و اوج نگاه جهانی و انسانی ایران به مشکلات پیرامون آن است، گفت: انقلاب اسلامی نگاه چریکی، متعصبانه و صرفاً میهن پرستانه ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حال احیا و ظلم خواهی در سراسر جهان است، گفت: با همت مردم و درایت ائمه انقلاب می بینیم که خط مقابل گسترده شده است. در داخل این کشورها

گرزین بر اهمیت بزرگداشت روز قدس به عنوان قبله اول مسلمانان تاکید کرد و گفت: قدس یکی از مقدس ترین مکان های جهان بشریت است که کانون بسیاری از پیامبران بنی اسرائیل و اسلام بوده و نقطه کانونی است.

وی با اشاره به اینکه دست دشمن در تخریب قدس باید مورد توجه اندیشمندان قرار گیرد، افزود: البته یکی از ریشه های این اتفاق را می توان از بین بردن روحیه توحید و تقوا در دنیا اعلام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه کانون توحید در عالم این خطه قدس است، ادامه داد: جبهه حق از باطل ایجاد کرده است.

گرزین با بیان اینکه این پایان خط رویارویی نیست و در فلسطین به اوج خود می رسد، گفت: این دیدارها باعث تضعیف جبهه باطل و تقویت جبهه حق می شود.

وی با بیان اینکه چهره های مقاومت جهان اسلام پرچم آزادی، استقلال و ظلم ستیزی را به دوش می کشند، افزود: با اتحاد مردم انشالله به زودی شاهد پایان ظلم جهانی در این قرن خواهیم بود.


8dea31db 98c6 4d82 83be 15a9f6ed3d57 خبر خاکستری


حقیقت قدس را باید در جهاد تبیین کرد

امام جمعه اهل سنت از آک قلا در این میزگرد تخصصی با بیان اینکه ظلم ستیزی محور قرآن است، گفت: باید با جهاد حقیقت قدس را نشان دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار جهانی تا نابودی آن باید ادامه یابد، افزودند: این کمترین کاری است که مسلمانان باید انجام دهند.

وی با قدردانی از تدابیر رهبری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: همانگونه که امام خمینی(ره) حفظ و حراست از ملت فلسطین را لازم دانستند، مقام معظم رهبری نیز با رعایت همین اصول در حال حرکت هستند و این مهم است. آنها این را یک الزام و اصل تفکیک ناپذیر انقلاب اسلامی می دانند.

جمعه اهل سنت آک کالا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره خود را موظف به حمایت از قدس و مردم فلسطین می دانند، گفت: اما مسلمانان در سراسر جهان همواره با قیام های کفار مواجه هستند.

مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شیعه و سنی پایبند به آرمان های فلسطین هستند و دیدگاه دارند، خاطرنشان کردند: باید با جهاد حقیقت قدس را نشان دهیم.


90da08f6 ffa1 4a96 b8db e0ef4d31f20d خبر خاکستری


بیارجمندی: جهاد در راه خدا را به زور ادامه دهیم

رئیس دانشگاه مذاهب گلستان گفت: در حوزه جهاد تبیینی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود نیز باید حرکت ترکیبی و مشارکت چند جانبه داشته باشیم چرا که روش دشمن نیز همین است.

حسن بیارجمندی با تاکید بر اینکه قدس، فلسطین و مقاومت از مسائل مهم انقلاب اسلامی هستند، افزود: این سه مولفه نظام تبیینی ما را تشکیل می دهند که باید از زوایای و دیدگاه های مختلف به آن نگاه کرد.

وی با برشمردن ویژگی های انقلاب اسلامی گفت: مسئله فلسطین، بیت المقدس و مقاومت جایگاه ویژه ای در مکتب انقلاب اسلامی دارد.

دانشگاه ادیان و مذاهب گلستان تاکید کرد: رسالت مدرسه ما ادامه جهاد در راه خدا به زور است و ساختن جامعه اسلامی به عنوان الگوی جامعه همان الگویی است که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد. “


205cc23e 3ee3 490e a3b2 4cf4f56a6e34 خبر خاکستری


ثواب شرکت در غزوه قدس کمتر از اعمال شب قدر نیست

امام جمعه موقت بندرگز و نوکنده با بیان اینکه ثواب شرکت در راهپیمایی قدس کمتر از اعمال لیله قدر نیست، گفت: آزاد شوید.

حجت الاسلام سیدتکی سادات مزنگی با اشاره به اینکه قدس محور وحدت امت اسلام است، گفت: قرآن در سوره نحل آیه 36 به همه مسلمانان می گوید که خدا را بندگی کنید و در مقابل طاغوت بایستید. و امت اسلامی طبق این آیه کریمه باید در مقابل تاگوت قیام کنند.

وی ادامه داد: در سوره فتح آیه 10 از مسلمانان خواسته شده است که با خدا بیعت کنند. روز قدس روز وفاداری مسلمانان به خدا و رهبران مسلمین است.

این استاد حوزه و دانشگاه، حمایت از مظلومان را وظیفه مسلمانان دانست. فرمود: اگر کسى شب را به صبح برساند و به فکر مسلمانى نباشد، از نظر پیامبر مسلمان کامل نیست.

سادات مزنگی گفت: امروز مسلمانان فلسطین به همه مسلمانان جهان کمک می کنند و اگر با استکبار جهانی مبارزه می کنند مشوق آنها این است که امت اسلامی با حمایت مردم فلسطین در روز جهانی قدس ایستادگی کنند. “

وی با اشاره به هوشمندی امام راحل در نامگذاری روز قدس گفت: امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس ثبت کردند و جهان اسلام شیعه و سنی وارد میدان شده و در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد.

امام جمعه موقت بندرگز و نوکنده با بیان اینکه امروز دنیا بر تبلیغات متمرکز شده است، گفت: جمعیت 80 میلیونی ایران حامی مردم فلسطین هستند. آنها بر مقاومت و شجاعت مردم فلسطین تأثیر می گذارند. “

سادات مزنگی افزود: امروز کمک مردم فلسطین و نیروهای مقاومت با راهپیمایی ما در حال انجام است. دشمن تلاش می‌کند این موضوع را در دوران پسابرجام کم‌اهمیت جلوه دهد، اما ملت ایران هوشیار است و از مردم فلسطین حمایت می‌کند.»

وی با بیان اینکه امروز جبهه مسلمانان در مقابل استکبار جهانی مسئله بیت المقدس و فلسطین است، ادامه داد: رژیم جعلی اسرائیل می خواست نیل تا فرات و خاورمیانه را در دست بگیرد، اما مقاومت مردم لبنان در سوریه و منطقه کشیده و محاصره شد یعنی مسلمانان پیروز شدند و ایمان دشمن شکست خورد.

امام جمعه موقت بندرگز و نوکنده گفت: مردم در راهپیمایی اسلام و حمایت از مظلومان در روز قدس شرکت خواهند کرد. ما اینجا هستیم تا قدس را از چنگال دشمنان بشریت و رژیم دروغین صهیونیستی آزاد کنیم.


0f28469c b1eb 4b8c 8004 3758a7be477e خبر خاکستری


* مقاومت مهمترین مؤلفه پیروزی است

یک استاد دانشگاه جمعیت المصطفی افغانستان در این میزگرد با بیان اینکه روز جهانی قدس باعث ایجاد همگرایی در میان امت اسلامی شده است، گفت: جنبش های مقاومت قدرت امید و بسیج اجتماعی را در فلسطین افزایش داده است.

هدای حسین محصلی بر لزوم توسعه و گسترش محور مقاومت تاکید کرد و افزود: با اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی شاهد هستیم که محور مقاومت فراتر از فلسطین و کشورهای اطراف را در بر می گیرد.

وی مقاومت را مهم ترین مولفه پیروزی خواند و گفت: مهمترین خشم رژیم صهیونیستی علیه نظام اسلامی بحث مقاومت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید