جنگنده های عراقی یک مخفیگاه داعش در مرز سوریه را هدف قرار دادند

گفته می شود که در جریان این حملات به هسته های تروریستی داعش حداقل 14 تروریست کشته شده اند.

تصویر منتشر شده از درگیری، هلیکوپتر ارتش عراق را در حال تعقیب خودروی تروریست های داعش بر فراز صحرای الحضر نشان می دهد.

همچنین سایت بغداد الیوم با اعلام این خبر گفت: نیروی هوایی عراق به مخفیگاه های گروه تروریستی داعش در منطقه الحضر در مرز عراق و سوریه حمله کرده است.

این در حالی است که حشد شعبی پیشتر با صدور بیانیه ای از خنثی سازی طرح حمله تروریستی علیه نمازگزاران اربعین حسینی و نیروهای امنیتی در شهر سامرا در جنوب استان صلاح الدین عراق خبر داده بود.

همچنین ظهیر حبیب المندلوی فرمانده تیپ 110 حشد شعبی اعلام کرد که 500 نفر از تیپ 110 به همراه هزاران نیروی حشد دیگر در طرح تامین امنیت زائران ایرانی اربعین حسینی شرکت خواهند کرد. .

بر این اساس فرمانده عملیات حشد الشعبی در بصره اعلام کرد که نزدیک به 20 هزار نیروی حشد الشعبی در پاسداری از مراسم اربعین حضور دارند.

از سوی دیگر، کمیته اطلاع رسانی حشد الشعبی در بیانیه ای از آغاز عملیات امنیتی مشترک با ارتش و پلیس این کشور در جنوب سامرا خبر داد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای مشترک ارتش، پلیس و تیپ 43 نیروهای حشد شعبی در استان صلاح الدین عملیات جست و جو را در مناطق شرقی و غربی الحدیره و جنوب سامرا آغاز کردند.

این بیانیه می افزاید: این عملیات در چارچوب برنامه های از پیش طراحی شده برای تامین امنیت نمازگزاران امامین عسکریین (ع) و ادامه تلاش های امنیتی و عملیاتی برای جلوگیری از ایجاد خلأهای امنیتی توسط گروه های ارجاع زائر تروریست ها در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید