جهت گیری بدن متورم شد/ مشکل کشتی ورزش های غیر اصولی و غیرعلمی است


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897221

جلد کتاب را می بینیم اما متن کتاب را نمی خوانیم

یک کارشناس برجسته کشتی درباره نتایج ناامیدکننده کشتی ایران در مسابقات جهانی صربستان گفت: مشکل کشتی تمرینات غیر اصولی و غیرعلمی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نتایجی که کشتی ایران در مسابقات جهانی صربستان به دست آورد برخلاف همه پیش بینی ها بود. در شرایطی که خود بنا قبل از عزیمت به صربستان گفت، هر 10 کشتی گیر ایرانی شانس مدال دارند، کشتی ایران تاکنون تنها یک مدال نقره و یک برنز در این تورنمنت کسب کرده است و شاید در بهترین وضعیت ممکن، شاید. به مقام پنجم جدول رده بندی تیمی رسید. این را در شرایطی هم بگیرید که تیمی مثل روسیه در این تورنمنت غایب است یا اوکراین جنگ زده با تیمی کاملا متعادل به مسابقات آمده و خبری از قدرت معمول کوبا نیست. این نتایج موجی از انتقادات را علیه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و محمد بنا به راه انداخت.

صدرالدین کاظمی یکی از مشهورترین کارشناسان کشتی در برنامه جهان ورزش رادیو ورزش با اشاره به نتایج تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی صربستان به شدت از وضعیت مدیریت فدراسیون کشتی انتقاد کرد و اظهار داشت: شرایطی که روسیه غایب است و اوکراین و کوبا با تیم هایشان. آنها با دست و پا شکسته به مسابقات آمدند، قهرمانی حق ما بود. خود بنا گفته امیدواریم در هر 10 وزن یک مدال کسب کنیم. یک تیم 10 نفره با 15 کادر فنی و اجرایی و 15 اعوان و انصار اعزام کردیم. ما یک بار در سال 2014 با کشتی گیرانی مثل سوریان و نوروزی قهرمان جهان شدیم، اما تیم فعلی با این همه ستاره که 4 مدال طلای جهان را کسب کرده و قهرمان المپیک شکست خورد. دلیل این نتیجه چیست؟ مقصر کیست؟ خدمات بنا و دبیر را فراموش نمی کنیم اما امروز نتیجه ای نگرفتیم.

وی افزود: نتیجه گیری من این است که این نتایج ناشی از تمرین بیش از حد است. او یک ستاره است اما بدنش ورم کرده بود و مقابل کشتی گیر 33 ساله کره جنوبی مبارزه کرد. یا به محمدرضا مختاری نگاه کنید که یکی از بهترین فایترهای جهان است اما مقابل یک فایتر فرانسوی قرار گرفته است. تجربه من می گوید مشکل این تیم تمرینات غیر اصولی و غیر علمی است. در 6 وزن با بهترین قرعه ممکن مواجه شدیم. همه آقایان زحمت کشیده اند و بحث ما یک بحث علمی است نه شخصی، اما امروز روز قضاوت عملی است. همه از ما می پرسند چرا این اتفاق افتاد؟

این کارشناس کشتی ادامه داد: کشتی نیاز به علم دارد اما همچنان با آب قند، نبات داغ، برگ و هلو سروکار داریم. جلد کتاب را می بینیم اما متن کتاب را نمی خوانیم.

دیدگاهتان را بنویسید