جهت گیری دولت تعمیق روابط خارجی به منظور افزایش صادرات است

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784486

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه جهت گیری دولت به سمت تعمیق روابط خارجی در راستای افزایش صادرات می گوید: دولت سیزدهم در روابط بین الملل و سیاست خارجی در دور اول روابط با همسایگان و در دور دوم روابط با ک.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا صدرالحسینی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخواندهوی گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت سیزدهم در سیاست خارجی، یکی از اولویت های اصلی، تعمیق روابط با کشورهای همسایه و موضوع مهم صادرات کالاهای اقتصادی است. این محصولات می توانند انواع مختلفی داشته باشند. “

وی افزود: قطعا امروز در موضوعی به نام روابط بین الملل در نظام بین الملل، روابط اقتصادی قطعا یکی از مولفه های مهم استحکام این روابط است که دولت سیزدهم در ابتدا اولویت را برای همسایگان خود در نظر گرفت.

صدرالحسینی ادامه داد: دولت سیزدهم در روابط بین الملل و سیاست خارجی در دور اول روابط با همسایگان، در دور دوم روابط با کشورهای اسلامی و در دور سوم روابط با کشورهای غیر متخاصم به عنوان مولفه خارجی. سیاست روابط جمهوری اسلامی ایران.

این استاد دانشگاه گفت: در یک روند طولانی بیش از یک دهه تلاش هایی برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در توافقنامه شانگهای انجام شده و نتیجه آن در این دولت بوده است و قطعا شروع بسیار خوب و مبارکی است. به روابط با شرق و جمهوری اسلامی.» می تواند در شکل گیری نظام جدید بین المللی در منطقه شرق آسیا جایگاه ویژه و نقش بسزایی داشته باشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: نکته ای که باید به آن توجه شود این است که همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند در صورت تلاش بیشتر در مسائل اقتصادی باید بتوانیم از تمام فرصت های اقتصادی داخلی کشور نهایت استفاده را ببریم. آنها تأکید کردند که افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولید باید در دستور کار قرار گیرد و این موضوع قطعاً می تواند بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم تأثیر بگذارد که روابط اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین روابط تلقی خواهد شد. .

وی با اشاره به آزادسازی بخشی از سرمایه های جمهوری اسلامی گفت: ما معتقدیم که موضوع ایجاد و گسترش روابط با کشورهای مختلف به طور قطع یکی از نتایجی است که این دولت می تواند داشته باشد و به مردم ارائه کند.

این کارشناس سیاسی گفت: نکته مهم در اینجا این است که نباید تصور کرد که از دشمنی نظام سلطه و دشمنان خونخوار و جنایتکار جمهوری اسلامی به هیچ وجه کاسته شده یا خواهد شد. دولت های دشمن ملت ایران پاسخ مواضع خصمانه آنها را ندهند.

صدر الحسینی تاکید کرد: همانطور که دیدیم آقای مالی به عنوان مسئول پرونده تحریم های اقتصادی ایران در هفته های اخیر به تمام کشورهای اطراف جمهوری اسلامی سفر کرده و در حال رایزنی برای تبدیل تحریم های اقتصادی به محاصره اقتصادی است. یا محاصره اقتصادی ایران.» و البته با توانمندی های موجود و با تکیه بر مردم و بخش خصوصی و رهنمودهای دقیق سیاست خارجی جمهوری اسلامی از این مرحله عبور خواهیم کرد و می توانیم کارنامه موفقی در عرصه داشته باشیم. صادرات به کشورهای دیگر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید