مشکلات بودجه باید رفع شود/ جهت گیری دولت و مجلس کاهش مشکلات مردم است

ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800232

عضو هیأت رئیسه ریاست جمهوری با اشاره به راهکار دولت برای کنترل قیمت کالاها گفت: جهت گیری دولت و مجلس در تصویب بودجه سال آینده این است که بودجه به گونه ای تصویب شود که از مشکلات مردم بکاهد. تا جایی که امکان دارد تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده دولت در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه بودجه سال 1401 دولت در مجموع ویژگی های خوبی دارد اما مشکلات بودجه ای وجود دارد که باید در زمان بررسی در کمیته تلفیق به موقع رفع شود. با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: جهت گیری بودجه هم در دولت و هم در مجلس موافق این است که بودجه به گونه ای تصویب شود که تا حد امکان از مشکلات مردم کاسته شود و بتواند تأثیر مثبت و مستقیم داشته باشد. روی زندگی مردم.»

وی درباره موضوع حذف ارز 4200 تومانی خاطرنشان کرد: مهمترین تصمیمی که باید گرفته شود به نظر من برای ارز 4200 تومانی است که طرح حذف آن مطرح شده است. نظر دولت را در مجلس بشنویم، علاوه بر اطلاع از تصمیم جبرانی در این مورد، همان تصمیم جبرانی اگر درست و به نفع مردم است، بحث حذف ارز 4200 تومانی را مطرح کنید. .

حاجی دلیگانی افزود: یکی از راهکارهایی که تاکنون ارائه شده است، در دسترس قرار دادن کارت های خرید برای همه مردم و تامین کالاهای اساسی که عمدتاً مربوط به غذای انسان است مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و مانند آن است. . باید در مکان های تعیین شده با کارت خرید و با همان قیمت خرید یا کمتر به مردم عرضه شود و هر چقدر از زمان حذف و حذف ارز 4200 تومانی افزایش قیمت داشته باشد، افزایش قیمت و تفاوت بین دولت و مردم است. فروشنده می پردازد. نظرات مشابهی تاکنون بیان شده است، بنابراین اگر دولت بپذیرد کالا هر چقدر هم که گران باشد، دولت جبران می کند. البته ممکن است قابل قبول باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید