جواد الائمه (ع); الگویی برای تمام بشریت


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879761

سید محمدرضا غیاثی گفت: امام جواد الائمه (ع) کوچکترین امام ما شیعیان و الگوی همه بشریت، انسانها و به ویژه جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با راه آرمان; وی با تسلیت شهادت امام محمد تاکی (ع) گفت: امام جواد الائمه (ع) کوچکترین امام ما شیعه هستند و الگوی همه بشریت، انسانها و به ویژه جوانان هستند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: از میان ائمه جماعات دو امام در جوانی به شهادت رسیدند. امام محمد تکی (علیه السلام) در سن 25 سالگی و امام حسن عسگری در سن 27 سالگی به شهادت رسیدند که هر دو به ابن الرضا (علیه السلام) معروف بودند. زیرا پس از امام رضا (ع) ائمه به ابن رضا (ع) معروف هستند.

وی گفت: امام محمدتکی علیه السلام شخصیت بسیار بزرگی مانند سایر ائمه علیهم السلام بود، اما زمانی که دشمن این موجود مقدس را از جامعه بشریت گرفت، عمر کوتاهی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی با تاکید بر اینکه سیره امام جواد(ع) الگوی همه انسان ها به ویژه جوانان است، تصریح کرد: خط شهادت خط همه انبیا و اولیای خداست. و همه ائمه معصومین علیهم السلام در این راه بودند ائمه علیهم السلام خار چشم دشمنان بودند.

وی با اشاره به اینکه امام محمدتکی (ع) به جواد و بهشنده معروف شدند، خاطرنشان کرد: هر یک از ائمه در شرایط خاصی که در آن قرار گرفتند، صفت دیگری در خود داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید