هدیه قیامت برای بشریت / سیره پیامبر ابزاری برای خنثی کردن شورش های دشمنان


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812250

اخلاق و معنویت، راهکارهای مهم در گام دوم انقلاب؛

بی شک یکی از مهم ترین ویژگی های یک جامعه رعایت اخلاق است و عطای معاد از این جهت در تحول اخلاقی انسان تأثیر بسزایی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رسول بهشت، حضرت محمد (ص) در 27 رجب مبعوث شد و این روز به عنوان بزرگترین عید مسلمانان شناخته می شود که پیامبر (ص) سال ها برای آن تلاش کرده است، برای گسترش اسلام، تلاش بی وقفه ای است. مردم را از انحراف دور کند و در مسیر تقوا قرار دهد.

پیامبر(ص) در این سالها با اخلاق پاک سعی در گسترش معنویت در جامعه داشت، معنویتی که مردم را از جهل نجات داد، افرادی که دختران خود را در همان زمان زنده به گور می کردند، اما پیامبر(ص) چنین احترامی داشتند. برای حضرت فاطمه (علیها السلام) که درس بزرگی به مردم آن زمان دادند.

بی شک یکی از مهم ترین ویژگی های جامعه دینی و اسلامی رعایت اخلاق است، در جامعه ای که اخلاق به معنای واقعی کلمه رعایت می شود، قطعاً مشکلات کمتری وجود دارد، بنابراین در آیات و روایات اسلام بسیار برجسته شده است. چگونه با اخلاق اسلامی خود همه را مجذوب خود کرد.

اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عدالت، اخلاق، معنویت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت، پیروزی انقلاب رنگ و بوی دیگری گرفت.


00f91d64 7e93 47e0 bb1f b4849030fd1b خبر خاکستری

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بیانات خود در خصوص گام دوم انقلاب، توجه ویژه ای به معنویت و اخلاق داشتند، لذا این موضوع را به عنوان دومین موضوع در بیانیه مطرح کردند و فرمودند: معنویت یعنی تأکید بر ارزش های معنوی از این قبیل. چنان که اخلاص، ایثار، توکل، ایمان به خود و در جامعه است و اخلاق به معنای رعایت فضایل مانند احسان، گذشت، کمک به نیازمند، صداقت، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و سایر صفات پسندیده است. معنویت و اخلاق هدایت کننده همه جنبش ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیازهای اساسی جامعه است. وجود آنها محیط زندگی را حتی با عیب مادی به بهشت ​​تبدیل می کند و نبود آن حتی با اموال مادی جهنم ایجاد می کند.

این نشان می دهد که وقتی در جامعه ای معنویت وجود داشته باشد، اخلاق نیز می تواند موجب شادی شود، اما فاصله گرفتن از معنویت، آغاز بداخلاقی است که می تواند جامعه بشری را در منجلاب مشکلات غرق کند.

بنابراین می توان دریافت که هدف اصلی بعثت پیامبر(ص) ترویج اخلاق و معنویت در جامعه دینی و اسلامی است، هدفی که حرکت مردم را در مسیر سعادت سرعت می بخشد.

از سوی دیگر سیره پیامبر بهترین الگو برای همه بشریت است، پیامبری که الگوی مهربانی، گذشت و رفتار با کودکان و سالمندان بود، اما در مقابل کفار ایستادگی کرد و این مهمترین راز توفیق پیامبر. امروز با سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می توان همین صفات اخلاقی را به جامعه وارد کرد تا با الگو گرفتن از پیامبر اسلام، سدی در مقابل قیام های دشمنان باشیم. و شیاطین


رسول خدا (ص) بشریت را به اوج کمال اخلاقی رسانده است

حجت الاسلام محمد پیریایی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: مبعث یکی از بزرگترین حوادث جهان بود که به کمال و تکمیل همه پیام های پیامبران رسید و پیامبر (ص) عصاره همه موجودات عالم است.

وی افزود: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) علت بعثت را این است که اخلاق آغازی دارد و به اوج خود می رسد و من آمده ام تا بشریت را به اوج کمال اخلاقی برسانم. در واقع مهمترین هدف بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ترویج اخلاق و حسنات اسلامی است، این جامعه بود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: با توجه به اینکه صفت اخلاقی بیانگر فطرت افراد است، پس تربیت بر همه چیز ارجحیت دارد و مهمترین چیز در عالم هستی این است که انسان شخصیت خود را بر اساس صفات الهی شکل دهد.

پیریایی با اشاره به ترویج تعلیم و تربیت اسلامی بیان کرد: برای گسترش تربیت اسلامی در جامعه باید به صفات الهی توجه کرد چرا که عمل به حسنات انسان را خوب می کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جایگاه مهمی در بین همه بعثت ها دارد، گفت: بعثت اتفاقی بود که انسان را به روحیه اخلاقی مؤثر رساند که مشکلات اصلی و برخی از بداخلاقی ها نتیجه روی گردانی از آموزه های دینی است.


55866d2e f3bc 4e5b 844c e68ebf9506c8 خبر خاکستری

وی گفت: امروز دشمن سعی دارد با استفاده از فضای مجازی بر افکار جوانان غلبه کند در حالی که هیچ چیزی نباید در فضای معنوی انسان خللی ایجاد کند، وقتی انسان از تعالیم الهی دور است با فسق و فجور کارها را انجام می دهد. مشکلات برای جامعه


ترویج اخلاق و نشر اسلام هدف بعثت بود

حجت الاسلام حبیب خاتمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: بعثت بزرگترین جشن هستی است و ترویج اخلاق و مبارزه با جهل در رأس برنامه بعثت و مبعوث پیامبر(ص) است. در برهه ای از تاریخ بشر «جهل و خرافات ریشه دارد، اما وجود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم همراه با اخلاق نیکشان باعث شد که به این جهل پایان دهند.

وی افزود: پیامبر اسلام به عنوان بزرگترین شخصیت اخلاقی معرفی می شود که هجرت او به خیر و توجه به اخلاق در راه جامعه و دین اسلامی و نیز تمدن اسلامی بوده که رهبری در دوم به آن اشاره می کنند. گام انقلاب.»

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان گفت: باید به نکات اخلاقی توجه شود که جای برخی از این نکات در جامعه خالی است.

وی بیان کرد: نگاه دقیق پیامبر(ص) به احترام مردم، حسن برخورد با مردم و اخلاق حسنه آنها باید مورد توجه قرار گیرد و اخلاق حسنه ضرری است که باید دنبال شود چرا که رهبری در گام دوم انقلاب، معنویت و اخلاق پرداخته شده را زنده می کند. توجه و تاکید ویژه

خاتمی خاطرنشان کرد: زمانی می توان جامعه ای سالم داشت که اخلاق در آن مختل شود، بنابراین عدم توجه به معنویت و اخلاق مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، بنابراین هر کاری که انجام می شود باید از نظر معنوی و اخلاقی انجام شود تا به یک نتیجه برسیم. نتیجه.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه لرستان با اشاره به رفتار پیامبر اکرم (ص) گفت: در عین حال که اخلاق و رفتار پیامبر نسبت به مردم بسیار مهربان بود، در مقابل منافقین لجاجت و جدیت داشت و مسلمان در عالم وحدت باید از همه بیشتر باشد. رمز مهم پیروزی فراموش نکردن است و اگر ملت ها بدانند استکبار، آمریکا، انگلیس مکار، اسرائیل کودک کش، صهیونیست و دشمن هستند و در مقابل آنها بایستند، در واقع رفتار پیامبر(ص) دنبال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید