جواد نکونام به چاه عمیق و ورشکسته استقلال افتاد

جواد نکونام به چاه عمیق و ورشکسته استقلال افتاد

در بررسی اتفاقات یک سال گذشته مشخص می شود که وضعیت باشگاه استقلال اصلاً خوب نبوده و حتی گاهی اوقات به حالت غش می رود. بزرگترین یا شاید بدترین اتفاق حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا بود! در پایان لیگ برتر بیست و یکم و در فاصله سه هفته مانده به پایان این رقابت ها، تیمی که با اقتدار و بدون شکست قهرمان لیگ برتر شد، در نهایت به دلیل عدم پرداخت حق الزحمه خود از مهم ترین مسابقات فوتبال قاره آسیا کنار گذاشته شد. طلبکاران به موقع

رویدادها از مهر 1401 شروع می شود
پس از انتخاب بازیکنان تازه وارد استقلال در شروع لیگ برتر بیست و دوم، مشخص بود که وضعیت مالی باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات باشگاه هایی مانند شباب الاهلی از امارات (برای انتقال مهدی قیدی) اصلا مناسب نیست. و سانتا کلارا از پرتغال (برای انتقال محمد محبی)!

حساب خالی و شهادت فتح الله زاده
وضعیت مالی و وضعیت بد بودجه باشگاه استقلال زمانی برای همه مشخص شد که علی فتح الله زاده آمد و رسما اعلام کرد که به او گفته اند 300 میلیارد تومان پول در حساب استقلال موجود است اما او شهادت داد که حتی هزار تومان هم ندارد. . حسابی که به او دروغ گفته شد

700 میلیارد بدهی
وضعیت باشگاه استقلال برای مخاطبان این تیم و هوادارانش از جمله پدر جواد نکونام (که خودش می گفت در جوانی دوستانش او را حسن تاجی صدا می زدند تا بر استقلال پدرش تاکید کنند) بیشتر نمایان شد که فتح الله زاده گفت: «در کنار این باشگاه. بی پولی 700 میلیارد تومان هم موظف است!

ساپینتو هم یارگیری را تحریم کرد!
این خبر منفی از وضعیت مالی استقلال در فصل نقل و انتقالات زمستانی زمانی به اوج خود رسید که ساپینتو گفت به فتح الله زاده گفته در این شرایط بدهی لازم نیست بازیکن جدیدی برای استقلال بیاوریم.

میلیون ها دلار بدهی
اما اوج این وضعیت زمانی بود که آندره آ استراماچونی مبلغ یک میلیون و چهارصد هزار دلار را به عنوان طلبکار از استقلال جمع آوری کرد! تقاضا تا پایان آوریل به یک میلیون و ششصد هزار دلار افزایش یافت. در این بین جذابیت لئاندرو پادوانی و احمد موسوی نیز فرا رسید تا در عین حال بدهی استقلال به ریکاردو ساپینتو و بازیکنان این تیم، بحران مالی در پسر پایتخت فراتر از تصورات باشد.

نکونام واقعا از مشکلات خبر نداشت
جای تعجب است که در چنین شرایطی جواد نکونام به عنوان بازیکن سابق این تیم و مردی که از بچگی مدعی هوادار استقلال است تقریبا هر روز از وضعیت باشگاهش گلایه می کند! نکونام که در دوران سیدحجت کریمی و حضور علی امیری به باشگاه استقلال نزدیک بود، گفت: نزدیک به یک ماه قبل از عقد قرارداد رسمی با استقلال (اوایل خرداد؛ روزهای پایانی فصل گذشته فوتبال) مقدمات آماده سازی است. برای حضورش در این تیم باید آمادگی لازم را داشت.او از شرایط این باشگاه خبر داشت.

در شرایطی که هوادار 10 ساله استقلال در شبکه های اجتماعی نیز وضعیت تیم محبوبش را دنبال می کند و به مشکلات عدیده باشگاه استقلال اشاره می کند و حتی به تحلیل آن می پردازد، با این فرض که جواد نکونام از شرایط باشگاه استقلال اطلاعی نداشته است. استقلالی ها و کورکورانه مربی ارشد این تیم را پذیرفتند. سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد!

جواد شروط ارشاد و محبت را نمی دانست!
وقتی هواداران استقلال از فسخ قرارداد محمد محبی و مهدی قیدی به باشگاه خبر دادند و تقریباً هر روز به فتح الله زاده و سپس سیدحجت کریمی درباره تمدید قرارداد بازیکنان بدون قرارداد تذکر می دادند، چگونه می توان فرض کرد که نکونام انجام دهد. از این وضعیت خبر ندارید؟

استقلال وسط آکواریوم بود
بحث مشکلات فصل گذشته باشگاه با اسپانسرش یکی دیگر از اخبار مکرر این سریال در رسانه های ورزشی و شبکه های اجتماعی بود، چرا که همه می دانستند به جز فتح الله زاده، سیدحجت کریمی نمی تواند 160 میلیارد تومان برای استقلال از تیم اول جمع کند. ! هرچند گفته می شد مقداری از این پول با کمک سازمان خصوصی سازی – که از طریق آن مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان را جذب کردند – به حساب استقلال برگردانده شد، اما استقلالی ها بابت مشکلات او کاملا در آکواریوم بودند که هر ثانیه همه آن را می دیدند. .

آیا نکونام به دنبال راه فرار است؟
البته هیچکس منکر مشکلات زیاد استقلال به خصوص در سه ماه اخیر نیست! مشکلات مدیریتی و مالی وجود دارد اما در چنین شرایطی وزارت ورزش به همراه سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد حل مشکلات این تیم را برعهده گرفته اند که انتقاد بیش از حد از وضعیت موجود توسط کادر فنی جدید استقلال ممکن است منجر به فرار شود. به نظر می رسد! فراری که بعضا توسط کادر فنی آنها انجام می شود تا هواداران از نتایج ضعیف تیم های محبوب انتقاد نکنند تا از شدت انتقادات کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید