جوانی و جوانی از شاخصه های بسیج و ورزش است. فریز تیم ملی نباید فدای مادیات شود

ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786607

فرهنگ سازی باید با تقویت رفتار سازمانی باشد.

وزیر ورزش و جوانان در مراسم گرامیداشت هفته بسیج گفت: ورزش و بسیج دارای ویژگی های مشترکی هستند که مهمترین آن جوانی و کمک به جوانان است که با کمک آنها می توانند بر مشکلات مختلف فائق آیند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم هفته بسیج امروز (سه شنبه) با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید محمد شروین اسبقیان فرمانده بسیج وزارت ورزش، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان ورزشکاران «اسماعیل میراحمدی» رئیس این وزارتخانه و تعدادی اعضای بسیج ورزشکاران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید محمد شروین اسبقیان فرمانده بسیج وزارت ورزش ضمن گرامیداشت هفته بسیج گزارش کاملی از فعالیت های مرکز مقاومت بسیج وزارت ورزش ارائه کرد.

مهدی میرجلیلی دیگر سخنران این مراسم بود. وی گفت: بسیج به تعبیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بخش های مختلف تعهد دارد که بدون هیچ چشمداشتی در جهت اعتلای نظام و کشور فعالیت می کند و امروز این تفکر در ورزش ایران رایج شده است. این تفکر در دو بخش ورزش و فرهنگ انجام می شود.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار و بسیجی گفت: جوانان و جوانان از ویژگی های ورزش و بسیج هستند و با این روحیه می توان بر مشکلات فائق آمد. اکنون با تکیه بر این باور که هنوز هم می توان هوای مقدس ایران اسلامی را تنفس کرد و این ثمره فداکاری جوانان بسیجی در گذشته و حال است.

سجادی در ادامه سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است. بنابراین برای غلبه بر مشکلات چه در حوزه ورزش و چه در حوزه جوانان تلاش می کنیم این تفکر را تقویت کنیم و همکاران ما این روحیه را دارند.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای رفتاری در این ورزش گفت: فریز تیم ملی در هر حوزه باید افتخار باشد و این نمونه روحیه بسیجی است و نباید فدای مادی شود. احترام به نژاد ملی یکی از تعهداتی است که باید رعایت شود.

سجادی همچنین گفت: برای پاسداری از فرهنگ ایرانی باید اماکن با حروف زیبا آراسته شود و در این بین نام مقدس و نام شهدا رواج یابد. نخبگان هم باید بسیج شوند و جذب شوند و این باید انگیزه داشته باشد چون الان نیاز به بسیج بیشتر از همیشه است.

وی ادامه داد: برای گسترش بسیج باید فکر، ایمان و عمل همزمان باشد و در نهادهای ورزشی به طور کامل رسیدگی شود. در کنار رویدادهای ورزشی باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد. این باید به صورت کمی و کیفی انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش برای عبور از مشکلات گفت: فرهنگ سازی باید با تقویت رفتار سازمانی انجام شود و بسیج می تواند در این زمینه مفید باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی باشد و باید دید بسیج در این زمینه چگونه می‌تواند کمک کند. باید از ظرفیت عظیم بسیج در همه عرصه ها استفاده کرد تا با همان کلید طلایی بسیج مشکلات حل شود.

در پایان این مراسم از بسیجیان وزارت ورزش و جوانان تجلیل شد و به وزیر ورزش و جوانان لوح افتخار و کارت عضویت فعال در بسیج اعطا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید