زنان نباید سلامت مو را فدای زیبایی کنند


ساعت: 23:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894543

سوگل معصومی گفت: مراقبت بیش از حد از مو از جمله رنگ کردن مداوم به جای اینکه به سلامت مو آسیب برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سوگل معصومی متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: مراقبت بیش از حد مو شامل رنگ کردن مداوم، فر کردن چندین ماهه، نرم کننده ها از جمله مواردی است که به جای سلامتی مو به آن آسیب می رساند.

وی ادامه داد: امروزه رنگ آمیزی مداوم و مداوم در بین خانم ها رایج شده و در کمتر از یک ماه رنگ موهای خود را تغییر می دهند.

معصومی افزود: تمام مواد موجود در رنگ ها شیمیایی است و به ساقه و پوست سر آسیب می رساند.

این متخصص با بیان اینکه سلامتی را نباید فدای زیبایی کرد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول اخلاقی برخی آرایشگران، خانم ها با مراقبت بیش از حد از موهای خود باعث تخریب آنها می شوند.

وی گفت: خانم ها برای خرید رنگ از داروخانه های معتبر استفاده کنند زیرا مشتریانی داریم که به دلیل استفاده از رنگ های بی کیفیت مجبور به ریزش موهای خود برای همیشه شده اند.

معصومی ادامه داد: محکم بستن مو به ریشه و ساقه مو نیز آسیب می رساند و به مرور زمان موهای جلوی پیشانی از بین می رود و پیشانی بلندتر می شود.

این متخصص می افزاید: دریافت ناکافی آهن، اسید فولیک و سایر مواد معدنی در رژیم غذایی نیز به سلامت مو آسیب می رساند، زیرا این مواد معدنی به تولید طبیعی فولیکول های مو کمک می کنند.

وی استرس را یکی از عوامل ریزش مو بیان کرد و گفت: استرس باعث افزایش ترشح هورمون هایی مانند کورتیزول می شود. مقادیر بیش از حد هورمون استرس می تواند موهای جدیدی را که سعی در رشد از فولیکول های مو دارند، از بین ببرد.

معصومی در خاتمه خاطرنشان کرد: تغذیه نیز برای سلامت و رشد مو بسیار موثر است، اما بیشترین آسیب به موها به دلیل محلول های زیبایی مانند رنگ، پرمینگ، صاف کننده و کراتینه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید