جوان ایرانی به ارزش ها می چسبد و امیدوار است


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901932

جوانان ایرانی در همه زمینه ها امیدوار هستند. یعنی در انواع مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، سازمانی، نظامی و… هر جا که جوانان وارد شوند، مژده امید، نوسازی و نوآوری را با خود به ارمغان می آورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; انقلاب اسلامی ایران مدتی است که در گام دوم خود گام برمی دارد و با تکیه بر تجربیات ارزنده ای که از اولین قدم خود به دست آورده است، سعی در ایجاد هندسه جدیدی از قدرت با رفع نقاط ضعف و کاستی دارد. و همچنین تقویت کشورها و دستاوردهای آن. آن را بر اساس آرمان های الهی انقلاب اسلامی بسازند و به سوی آینده ای روشن حرکت کنند.

در این راستا و در شرایطی که رویارویی قدرت‌های خشن و فاسد جهانی با مردم ایران و انقلاب آنها پیچیده‌تر و چندلایه‌تر از گذشته شده است و این رویارویی بر اساس جنگ اراده‌ها و علم طراحی شده است. شناخت دقیق اجزاء و ترفندهای عملیات دشمن در جنگ شناختی و طراحی مدل های دقیق، شیک و کاربردی برای مقابله با آن یک ضرورت انکار ناپذیر و حیاتی است..

در این میان علاوه بر افسران ادارات مختلف به عنوان کارگزاران نظام اسلامی، مسئولیت بزرگی بر دوش نخبگان جوان انقلابی است تا با درک سریع و دقیق صحنه جنگ اراده ها، امید را در بین مردم و نهضت تقویت کنند. و مؤلفه های آن و «تبیین» حقایق جامعه به سوی آینده ای روشن کمک می کند تا روز به روز عرصه بر جولان، طراحان نقشه شوم نابودی امید و نخبگان توانمند ایران عزیز تنگ شود. با فعال کردن فرصت‌ها و منابع ممتاز کشور، قطعاً بر مشکلات داخلی و تحمیلی فائق خواهیم آمد.» 1397/7/19


تلاش اقلیت علیه اکثریت جوان آینده دار کشور

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانش آموختگان نیروی انتظامی فرمودند: امروز یک جریان تبلیغاتی گمراه کننده ای وجود دارد که می خواهد خلاف این را تبلیغ کند. هدف از این تبلیغات این است که وانمود کنند که جوانان ایرانی از ارزش‌ها دور هستند و نسبت به آینده ناامید هستند و احساس مسئولیت نمی‌کنند. این با یک جریان تبلیغاتی دنبال می شود. این تصویر واقعیت است. دقیقا برعکس واقعیت در کشور ما در تاریخ 1401/07/11 است


واقعیت در اکثریت جوانان کشور است

1. نسل جوان ما تا به امروز در همه عرصه ها و عرصه ها حرکت درخشانی داشته است.

2. چه در دفاع از میهن، چه در دفاع از امنیت، چه برای کمک به جبهه مقاومت در کل منطقه –

3. در این حرکت وسیع و مقدس برای پاسداشت حرم

4. چه در خدمات اجتماعی،

5. پیشرفت علمی چه می شود – از نظر شما پیشرفت علمی در هر نقطه در واقع بر دوش جوانان است و آنها موتور محرکه این حرکت هستند.

6. چه در همه مراسم مذهبی، این راهپیمایی اربعین – چه میلیون ها جوان ایرانی که در جاده نجف به کربلا رفتند و رفتند، چه میلیون ها جوانی که در خود کشور هستند، در شهرها، مثل اربعین. مانند کسانی که از این سرای بشارت دور بودند و از نظر معنوی راهپیمایی کردند

7. در عرصه تولید و نوآوری که در تلویزیون می بینید، جوانان ما هر روز حرکت جدیدی را در بخشی از بخش تولیدی و صنعتی کشور ارائه می دهند.

8. برخورد با اپیدمی کرونا چطور؟

9. و چه برسه به نهضت کمک، حمایت و کمک مؤمنانه به نیازمندان

10. چه در جهاد فرهنگی،

11. امداد رسانی در اثر بلایای طبیعی، سیل و زلزله و مانند آن چطور؟

به هر طرف که نگاه کنی حضور جوانان را می بینی. این جوان را نمی توان مایوس کرد، این جوان را نمی توان از ارزش ها دور کرد، این جوان نیروی خستگی ناپذیری در میانه جبهه است و البته در همه این موارد جوانان انقلابی و مؤمن پیشرو بودند. این وضعیت جوانان است. 7.11.1401


ویژگی های جوانان اقلیت آسیب دیده از دشمن

اقلیتی از جوانان کشور که عمدتاً در دهه 80 زندگی خود هستند، به دلیل بی توجهی خانواده ها و سیاست های غلط دولت های لیبرال گذشته در کنار گذاشتن فضای مجازی؛ آنها دوران کودکی و نوجوانی خود را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی طراحی شده توسط دشمنان گذرانده اند و به تنظیم و القای بیرونی می پردازند.

آری، این اقلیت یک ایدئولوژی خودگزیده و خودبیان، غیرمسئولانه و گریزان است که ماهیت نوآوری و دگرگونی آن توسط دشمن منحرف شده و انرژی آنها در طول دو سال کرونا تمام نشده است. امروز از همان شبکه های اجتماعی دشمن که در چند سال گذشته حاکم مطلق افکار و سبک زندگی آنها بوده است، امروز در قالب یک برنامه از پیش طراحی شده به سمت طغیان های جنسی رفته و دچار تخریب روحی و روانی شده اند. بی احترامی

این گروه که حداکثر یک درصد از جمعیت جوان کشور را تشکیل می دهند، در مقایسه با اکثریت جوانان امیدوار و دارای ارزش ها عددی نیستند.

آنها ممکن است از تقویت رباتیک و خرابکاری و خرابکاری در سراسر فضای مجازی استفاده کنند. خود را به جای اکثریت جوانان ارزشمند، مؤمن، امیدوار، خلاق و مبتکر کشور قرار دهند.

کسانی که تحت تأثیر اقدامات عاطفی سران ضد انقلاب و ضداسلام، منافقین، سلطنت طلبان و تجزیه طلبان قرار گرفته اند و وقتی دستگیر می شوند گریه می کنند و از کرده خود پشیمان می شوند. بی ریشه و بی مانع خود را در جامعه جوان کشور نشان دادند.


راهی برای نجات اقلیت جوان ناامید

برای پرکردن شکاف نسلی با این اقلیت که در نظام تعلیم و تربیت کشور و خانواده‌های آنان مغفول مانده و اکنون در آستانه تأثیرگذاری بر سرنوشت سیاسی کشور قرار گرفته‌اند، اقدامات زیر باید انجام شود:

1. اصلاح عقب ماندگی جامعه پذیری دینی در نسل جوان

2. اصلاح عقب ماندگی جامعه پذیری سیاسی در نسل جوان

3. ایجاد فضای گفتگو و شنیدن رسمی به نسل جوان

4. تخصص در سواد رسانه ای یک وظیفه عینی برای نسلی است که به زندگی رسانه ای و مجازی عادت کرده اند

5. نحوه صحیح ابراز اعتراض برای همه اقشار جامعه در اصل 27 قانون اساسی آمده است و هر روز تجمع اعتراضی در مکانهای آرام کشور برگزار می شود و مسئولین در قبال آن و سخنان مردم مسئول هستند. گوش داده و دنبال می شوند. چرا نباید در اعتراضات جوانان مانند مکان های آزاداندیشی چنین فرصتی فراهم شود؟ و مراکزی برای پاسخگویی به سوالات و مناظرات و نقدهای دینی فراهم کرد؟

6. احزاب به عنوان حلقه میانجی مردم و دولت بهترین کارگزار برای مدیریت این اعتراضات هستند اما متاسفانه نه دولت ها به این ظرفیت توجه می کنند و نه نسل جوان بدون تشکل رسمی و مسئول قادر به انجام اعتراضات خود بدون نگرانی و تخریب خواهند بود. با اطلاع مسئولان

7. تبیین موفقیت و پیشرفت کشور برای جوانان به شیوه های جذاب تر از فضای مجازی به آنها کمک می کند تا امیدوار شوند.

8. تأمین نیازهای نسل جوان و هدایت توان بالقوه آنها در جهت سازندگی کشور مستلزم شناخت دقیق این نسل و صرف بودجه و برنامه دقیق است.

نویسنده: حمیدرضا ترگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید