جوایز و سوغات زنده یاد «ارشا اغداسی» به موزه سینما اهدا شد


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813062

تعدادی از سوغات، اسناد و وسایل شخصی زنده یاد ارشا اغداسی به موزه سینمای ایران اهدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی موزه سینما، جوایز، اسناد و سوغات زنده یاد ارشا اغداسی، بدلکار جوان و محبوب ایرانی، با هماهنگی موزه سینما و توسط مادر آن مرحوم جهت تکمیل گنجینه تاریخ سینمای ایران انجام می شود. و فعالیت حرفه ای این هنرمند گمشده به این مجموعه فرهنگی اهدا می شود.

از جمله اسناد و هدایای اهدایی این هنرمند جوان می توان به لوح سپاس برای جلوه های ویژه فیلم «سارا و آیدا» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر (1395)، تندیس سپاس و یادبود سازمان انرژی اتمی ایران اشاره کرد. برای خلق یک اثر ملی «عملیات پایتخت» (1388)، لوح سپاس برای حضور در مجموعه تلویزیونی «حوالی پاییز»، تندیس حافظ از بیست و یکمین جشنواره فیلم دنیای تصویر، تندیس یادبود گروه آبشار 13 جشنواره “دنیای تصویر” (در سال 1400، مادر هنرمند جوان، جایزه)، تندیس قدردانی در اولین جشنواره آکروباتیک در کشور (اکتبر 1995)، جایزه و یادبود آکادمی بین المللی آبشار روسیه (2014)، کارت اهدای عضو، کارت بدلکاری BANG BANG ابوظبی، کلاه ایمنی برند SIMPSON استفاده شده در اکثر صحنه ها، آخرین بدلکار و پروژه ارشا اغداسی در لبنان، لباس شوالیه از رئیس جمهور صربستان و دریافت عنوان شوالیه از او، گواهینامه پرواز IFLY DUBAI در سال 2004 گواهی شرکت در جشنواره بین المللی فیلم جیپور برای فیلم کوتاه «جمشید آریا» (2017)، گواهی شرکت در دوره آموزشی آبشار والتر مارز، گواهی شرکت در نوار هوایی جاش اولودنیز (2009)، گواهی انجمن بین المللی آبشار (2017) برای چتربازی و ..

زنده یاد «ارشا اغداسی» موسس گروه 13 بدلکار و در طول فعالیت خود در فیلم های مختلفی چون «رگ خواب»، «هزارپا»، «عصر یخبندان»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «امکان مینا» بارکد، نگار، چهره دیوانه، متروپلیس، خط ویژه، نقاشی حوض، آخرین قدم، جاده ابریشم، مجازات، زندگی با چشمان بسته، «24th Street Murphy’s Law و… همکاری کردند و ایفای نقش کردند.

ارشا اقدسی متولد 5 می 1982 بود که هنگام کار در یک پروژه سینمایی در بیروت (پایتخت لبنان) هنگام فیلمبرداری صحنه تصادف رانندگی تصادف کرد و در همان شهر درگذشت. اعضای ارشا اغداسی با رضایت مادرش به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد. پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا در کنار مقبره پیمان آبادی بدلکار معروف دیگری که او نیز بر اثر سانحه تصادف در صحنه فیلمبرداری درگذشت، به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید