جوری بازی می کنیم که انگار بازی با پیکان آخرین مسابقه زندگی ماست / فردا محکم تر از همیشه بند کفش هایمان را می بندیم!


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836316

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه گفته ام پرسپولیس یک تیم به تمام معناست و کار تیمی حرف اول را در تیم ما می زند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حمید مطهری سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار فردا مقابل پیکان گفت: مهمترین نکته در بازی فردا تمرکز بالا و نگاه نکردن به اطراف است زیرا تماشای تمرکز تیم را کم می کند. بی صبرانه منتظر آن هستیم. از نظر فنی، پیکان یک تیم با انگیزه و کار است. آنها دو فضیلت خوب دارند. اول اینکه دفاع تیمی خوبی دارند و دوم اینکه در انتقال از دفاع به حمله تیم خوبی هستند اما ما راه حل هایی داریم.

وی ادامه داد: باید خیلی مراقب باشیم و در گرفتن توپ و نقل و انتقالات منفی باهوش و خوب عمل کنیم تا تیر به ما نخورد. همچنین راه های رسیدن به گل پیکان را با توجه به شناختی که داریم مرور کردیم. همیشه گفته ام فوتبال خوب و قابل احترامی بازی می کنیم و انشاالله نتیجه خوبی هم می گیریم. تیم ما یک تیم جنگنده و جنگنده است. بچه ها این را در تمرینات نشان دادند و بسیار با نشاط و با انگیزه کار کردند. امیدوارم فردا روز خوبی داشته باشیم. برای این بازی بند کفش‌هایمان را خیلی محکم‌تر از قبل می‌بندیم. فکر می کنیم این آخرین بازی در زندگی ماست. این دیدار برای ما بسیار مهم است و باید سخت کار کنیم.

مربی تیم پیکان با بیان اینکه گفته می شد ملاک پیروزی چهره به چهره است و استقلال از این نظر شرایط بهتری دارد، گفت: درست است که ما مربیان به همه جوانب نگاه می کنیم اما الان نگاه می کنیم. بازی پیکان و تا اون موقع زیاده. حالا کنفرانس با پیکان بازی می کند و می توانیم بعداً به این مسائل فکر کنیم. همه جوانب را بررسی خواهیم کرد.

پیکان در هفته های اخیر شکست نخورده و نتایج خوبی کسب کرده است. مطهری در پاسخ به این سوال که پیکان دو سوژه خیلی خوب دارد، گفت: استراتژی شما مقابل این تیم چیست، اما راه های زیادی برای ضربه زدن به این تیم وجود دارد. در تمرینات هم به این موضوع پرداختیم. باید خیلی صبور باشیم و ریتم خوبی داشته باشیم. گاهی باید مثل موجی باشیم که به ساحل می‌آید، گاهی باید آرام‌تر باشیم. این به ما بستگی دارد که تصمیم بگیریم چه زمانی بیشتر و گاهی کمتر کار کنیم. برای کسب سه امتیاز بازی فردا باید بیشتر تلاش کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس نسبت به دیدار قبل تغییری خواهد داشت، گفت: همیشه گفته ام پرسپولیس یک تیم به تمام معناست و کار تیمی در تیم ما نقش اساسی دارد. با وجود اینکه خیلی از دوستان می گویند پرسپولیس ثابت است اما تیم ما خیلی ها را از دست داده است. این بهانه نیست، این پاسخ سوال شماست. به همین دلیل سعی می کنیم در پازل تاکتیکی بهترین نتیجه را از همه داشته باشیم. همه بچه ها با بیشترین تعهد در کنار تیم بودند. ما با آن مشکلی نداریم. طبیعی است که شما در فوتبال تغییراتی ایجاد کنید و این اتفاقات اجتناب ناپذیر است.

سرمربی تیم پرسپولیس در ادامه با یادآوری تاثیر غیبت وحید امیری و مهدی ترابی در این تیم خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ما همیشه به کار تیمی اعتقاد داریم اما ترابی و امیری دو چهره فوق العاده هستند. من نمی گویم عملکرد این بازیکنان در این سال ها نشان داده که بازیکنان بزرگی هستند. به خصوص در نبردهای تن به تن اما باید تلاش کنیم بدون این دو بازیکن بازی کنیم و بازی را به نفع خود تمام کنیم.

مطهری درباره داوری در هفته های اخیر تاکید کرد: دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم اما در 6 هفته باقی مانده با توجه به جدول انتظار دارم داوران گران قیمت نهایت دقت و تمرکز را داشته باشند و برای همه تیم ها یکسان و عادلانه بازی کنند. و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا خدای ناکرده مشکلی برای تیمی پیش نیاید.

وی در پاسخ به اینکه برخی از هواداران نسبت به تعطیلی تمرینات و برخی اتفاقات دیگر معترض هستند، گفت: متاسفانه این موجی است که گروهی از آقایان در فضای مجازی به راه می اندازند. بعضی از دوستان یا مردم عادی علم تمرین را نمی دانند که تیم نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. در قالب تمرین، استراحت پرانرژی تری را برای تیم به ارمغان می آورد. در فصل فرسایش، با نزدیک شدن به پایان فصل، این تعطیلی ضروری است. بازیکنان ما آدم آهنی نیستند و از نظر علمی بدنشان نیاز به استراحت دارد. متأسفانه برخی از مردم این را نمی دانند و نمی دانند.

وی در این خصوص گفت: آیا قبلا با همین شرایط تیمی را ساخته نبوده است؟ این تیم قهرمان لیگ برتر نبود؟ این مسائل بسیار سطحی و بسیار سیستماتیک و حساب شده، شروع به ضربه زدن به این تیم می کنند. در نهایت دقت و علم این تمرینات حفظ می شود و هیچ اتفاقی نمی افتد. ما کار خود را انجام می دهیم و زمانی که احساس کنیم تیم به استراحت نیاز دارد، آن را انجام می دهیم. ما کاری به این شایعات نداریم.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره آخرین وضعیت سیامک نعمتی اذعان داشت: شرایط سیامک بهتر شده است اما برای تبدیل شدن به همان بازیکن نیاز به کار و تمرین بیشتری دارد اما فردا در لیست ما خواهد بود.

وی همچنین به مهدی عبدی گفت: باشگاه این موضوع را روشن کرده است. او بدون اجازه به بازی نساجی رفت. او بازیکن خوش قلب است و اشتباه کرد و باشگاه او را جریمه کرد و سه جلسه تمرین نکرد و برگشت. این بازیکنان مثل خانواده ما هستند و باید قدر جایگاه خود و پیراهن پرسپولیس را بدانیم. پرسپولیس پیشکسوتان بزرگی داشت. از افرادی مثل آقای پروین یاد گرفتیم که به پیراهن پرسپولیس احترام بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید