جولان کورونا در استهبان با سادگی مسئولان / عروسی برادر یکی از کارکنان شهرستان کرونا با طعم کووید 19

ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780149

به گفته برخی از کارشناسان این حوزه و پزشکان استهبان، اگر مدیریت درست، به موقع و موثر وجود داشت، کار در اینجا انجام نمی شد، به طوری که از 36 شهر فارس در آخرین روزهای اوج پنجم تنها یک شهر در قرمز.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، اکنون که نزدیک به 2 سال از اپیدمی تاجگذاری جهانی می گذرد، این ویروس رسوایی فراز و نشیب های بسیاری را در زندگی انسان ها به وجود آورده است، به طوری که مردم همواره در زمینه های مختلف کاری، معیشتی با بدبختی های فراوانی مواجه هستند و از نظر عاطفی با یکدیگر آشنا می شوند. آنها خانواده های بی شماری را دیدند و حتی جان خود را در سراسر کشور از دست دادند تا جان برادران خود را نجات دهند.

اگرچه استان فارس نیز مانند سایر نقاط کشور از این قاعده مستثنی نبود و چهره برخی از شهرستان های آن استان به دلیل شیوع کرونا قرمز شد، اما مدیریت به موقع و صحیح کادر درمانی در اکثر نقاط فارس باعث شد تا پنجمین دوره این اتفاق بیفتد. اوج رها شدن .

این در حالی است که تنها شهری که پس از سقوط پنجمین قله سرخ قرمز باقی ماند، استهبان بود که در آن آلودگی به ویروس کرونا در آن گسترده بود و این ویروس در بحبوحه روزهای بحرانی وحشیانه به شدت ادامه داشت.

مشاهدات وضعیت عروق کرونر استهبان نشان می دهد که در ماه های اخیر شهر کاملا قرمز شده و شیوع این بیماری به بیرون از منازل نیز سرایت کرده است به طوری که همه اعضای خانواده به این بیماری مبتلا هستند و این نشان دهنده قدرت شیوع این بیماری است. ساده سازی بیماری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان.

شیوع قابل توجه بیماری عروق کرونر قلب و اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز تاج گذاری قرار دارد، متاسفانه اولین بار نیست و آخرین بار نیز نخواهد بود.

به گفته شهروندان استهبانی، اگر به دنبال ریشه یابی این مشکل باشیم، خواهیم دید که عوامل متعددی در بحران شرایط کنونی دخیل هستند که مهمترین آنها کار کارخانه تاج در این شهر است. به تجمعات و حضور زیاد اجتماعی در این آنقدر غیرقابل تصور است که با وجود اعلام وضعیت قرمز تاجگذاری، همچنان شاهد تجمعات غیرضروری در داخل خانه هستیم.جایی که حتی شاهد بازداشت بود عروسی برادر یکی از اعضای ستاد ناحیه تاج قبل از محرم ما درگیر این موضوع شدیم که تعدادی از اعضای خانواده ایشان درگیر آن بودند و در نتیجه موضوع برگزاری مراسم برای مردم بیش از گذشته رایج شده است.

یکی از شهروندان استهبانی می گوید: در برخی ادارات برنامه های تجمع، عروسی، عزاداری و حتی راهپیمایی دسته جمعی برگزار می شود و کارکنان این منطقه اقدامات قابل قبولی انجام نداده اند.

با توجه به این موارد و همچنین رعایت نکردن اصول بهداشتی برای جلوگیری از تاج گذاری توسط برخی افراد، وضعیت تاج در این شهرستان دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین با شروع فصل بارندگی و کاهش قابل توجه دمای هوا در این شهرستان، شیوع این ویروس افزایش یافته و لازم است نظارت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس تقویت شود.

با توجه به اینکه شیوع این بیماری در بین زنان باردار و کودکان سرایت کرده است، شهروندان تنها دلیل قرمزی استهبان را عدم آموزش عمومی به اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله مادران باردار، دیابتی ها، بیماران قلبی و عروقی و سالمندان می دانند. آنها ساله هستند.

امیدواریم با رهبری مقتدرانه و با بهره گیری از تجربه و تخصص پزشکان مجرب این شهرستان که همگی تمایل خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرده اند و رصد بیشتر مردم فهیم این شهر این وضعیت قرمز را رقم بزند. تا حد امکان گذشت – به زودی و به حالت عادی بازگشت.

برای بررسی وضعیت به سراغ عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رفتیم.

وی در این خصوص با بیان اینکه دو دلیل باعث شده شهر استهبان به رنگ تاج تغییر رنگ دهد، گفت: در استهبان مواقعی وجود دارد که از شهرهای دیگر برای تفریح ​​به این شهر می آیند که باعث ایجاد ترافیک و افزایش ترافیک می شود. تعداد تاج ها . .

همتی افزود: هر جا که جمعیت زیاد باشد، این یک پیک ایجاد می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه همه شاخص ها را رصد می کنیم، گفت: هفته گذشته تیمی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز را برای بررسی شاخص ها و شرایط و طبق نظر تیم به شیراز اعزام کردیم. , نظر در هفته آینده شهر استهبان باید قرمز باشد.

همتی با بیان اینکه همه موارد ذکر شده از جمله رعایت نکردن رویه های بهداشتی از سوی مردم و ساده سازی را منتفی نمی دانیم، گفت: در دو هفته اخیر آموزش ها افزایش یافته و بر کادر بهداشتی نیز تمرکز کرده ایم. اقدامات پیشگیرانه هم در بین مردم و هم در بین مراکز بهداشتی.

مدیریت ضعیف سلامت در هر شهر با رویکرد جدی به دانشگاه علوم پزشکی همراه خواهد بود.

همتی در پاسخ به این سوال که این اتفاقات و ساده انگاری های مردم و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان استهبان تا چه حد به ضعف مدیریت شهری مربوط می شود؟ وی گفت: قطعاً انتظار نداریم در این شهر و یا در کل استان فارس ضعف مدیریتی مدیر مجتمع بهداشتی در کنترل کوید 19 شناسایی شود و بعد وضعیت بهبود یابد، اما دست به کار نظام هستیم. هر روز و گاهی حتی و از تیمی «ما همه شاخص ها را رصد می کنیم، هر زمان که احساس کردیم مدیر شبکه در شهری ضعیف عمل می کند، ابتدا به او تذکر می دهیم و در صورت لزوم با او برخورد می کنیم.

اگرچه همتی بر این باور است که ضعف مدیریت مجتمع بهداشتی تنها به دلیل تاج فاکتور نیست و بیش از ده ها عامل دیگر در این زمینه موثر است، اما به گفته برخی از کارشناسان این حوزه، اگر مدیریت درست، به موقع و موثری وجود داشت. ، امکان قرمز شدن تنها یک شهر از 36 شهر فارس در آخرین روزهای اوج پنجم وجود نداشت.

حرف آخر این است:

آیا اصرار بر حفظ یک مدیر ناکارآمد در حساس ترین مجموعه شهر در شرایط فعلی به نظر نمی رسد؟

آیا وقت آن نرسیده است که فرماندار و مسئولان ارشد شهرستان استهبان برای حفظ جایگاه مردمی که قطعا مورد حمایت بالاترین رده های استان هستند نگاهی دقیق به زندگی شهروندان داشته باشند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید