جو سبز چابهار متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام است/ چرا باید کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی معدوم شود؟

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799170

سخنگوی گمرک گفت: 2 تن علوفه وارداتی جو ارز ترجیحی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در بندر چابهار معدوم شد و با وجود بسته بودن انبارها ترجیح دادند جو وارداتی را در فضای باز نگهداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چندی پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه بخشی از جو وارداتی به دلیل عدم مجوز به موقع به جای رسیدن به دست تولیدکنندگان، در بندر چابهار جوانه زده و سبز شده است.

این موضوع بلافاصله توسط گمرک تایید و اعلام کردند که جو از طریق شرکت دامپروری وارد شده است.

بر اساس آمار گمرک، 135 هزار تن جو وارد کشور شده که 90 درصد آن (حدود 120 هزار تن) آزاد شده و حدود 10 درصد یعنی. 15 هزار تن در بندر باقی مانده است. از شرکت پشتیبانی امور دام جهت اطمینان از باقیمانده گمرک و ترخیص گرفته شده است.

روح اله لطیفی سخنگوی گمرک وی در یکی از شبکه های تلویزیونی اعلام کرد: فضاهایی که در بندر چابهار سبز و خراب شده متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام است که با ارز ترجیحی وارد شده است.

وی افزود: در مجموع 135 هزار تن جو وارد شده که حدود 2 تن آن به دلیل بارندگی در گمرک سبز بوده و تقریباً غیرقابل استفاده است.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: شرکت حمایت از حیوانات دو سه ماه پیش این محصول را با دو فروند کشتی وارد کرده است اما با وجود انبارها اصرار دارند که در فضای باز نگهداری شود.

لطیفی گفت: حتی آنچه گفته می شود روی این محصولات نایلون و چادر رنگ شده است مورد تایید همکاران ما نیست.

سخنگوی گمرک گفت: اینکه این شرکت اخیراً ذرت وارد کرده اما سریعاً این محصول را منتقل کرده است، اما دام هایی که چند ماه پیش در فضای باز و حتی در دو انبار سرپوشیده نگهداری می شد را انتقال نداده است. وجود داشت، تکان هم نمی خورد.

وی ادامه داد: گزارش هواشناسی بارندگی را به جامعه پشتیبانی امور دام گزارش دادیم و حتی نسبت به جابجایی این محموله ذخیره شده هشدار دادیم اما توجهی نکردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از 135 هزار تن جو وارداتی 120 هزار تن ترخیص شد و 15 هزار تن در فضای باز انبار شد که حدود 2 تن آن سبز و تقریباً غیرقابل استفاده است.

لطیفی این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام را که موجب خسارت به کالاهای وارداتی با ارز ترجیحی و آسیب رساندن به بیت المال شد، عنوان کرد که باید دقت بیشتری شود.

پاسخ شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص جوانه زنی جو وارداتی

محسن مردی مدیرعامل شرکت امداد حیوانات نیز در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال گفت: مابقی این محموله ها به وزن حدود 15 هزار تن به دلیل ظرفیت کامل انبارها و بر اساس پیش بینی ها چادر در بندر جانمایی شد. راه اندازی شد، که قبلاً برای محافظت از او در برابر باران راه اندازی شده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از بارندگی چادرها برداشته و تهویه شد.

همچنین توسلی معاون شرکت پشتیبانی امور دام در این خصوص گفت: این محموله پس از ارسال مدارک و مجوز ترخیص از بندر چابهار خارج و به مرغداران و پرورش دهندگان تحویل داده می شود.

سوال اینجاست که آیا کالاهایی که با ارز 4200 گوجه فرنگی وارد می شود و دولت دائمی بر کمبود این ارز تاکید دارد و لزوم افزایش سقف واردات باید از این طریق حفظ شود؟ حتی وقتی کشاورزان از تامین مواد اولیه دام گلایه دارند؟!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید