حاج قاسم زندگی بسیاری از مردم منطقه را بهبود بخشید/ناامنی; بدترین تجربه ملت ها


ساعت: 08:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921202

یکی از دانشجویان سوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه فردی که جان بسیاری از مردم منطقه از جمله سوریه را رقم زد حاج قاسم بود، گفت: وی توانسته روحیه مقاومت را در مردم منطقه از فرهنگی و معنوی عمیق کند. دیدگاه اجتماعی حتی برخی از مخالفان در سوریه پس از ملاقات با این شخصیت بزرگ نظر خود را تغییر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ۸دی، «ع» دانشجوی سوری دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی به بیان مشکلات پیرامون نقش شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به عنوان فردی که از نزدیک با حضور داعش در منطقه برخورد کرده است، گفت: می توانید در پایین بخوانید:


حضور داعش در کشورتان را به وضوح لمس کرده اید، نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت را چگونه ارزیابی می کنید؟

دانشجوی سوری: به نظر من حاج قاسم فردی بود که زندگی بسیاری از مردم منطقه از جمله کشور من سوریه را بهبود بخشید. از چند جهت فوق العاده موثر بود. او مردی بسیار خوب و با اخلاق بود. انسانیت او برای همه مشخص بود، سردار مرد بزرگی بود که صفات خوبی در وجودش داشت که معمولا جمع کردن این صفات خوب در یک نفر خیلی سخت است. او شجاع و نترس و در عین حال بسیار مهربان بود این مصداق آیه (اشداء علی الکفار ی رهاما بینهوم) بود.

معمولاً در هر جامعه ای می توان افرادی را پیدا کرد که ویژگی های انسانی بسیار خوبی دارند اما در مقابل ویژگی هایی دارند که نقطه ضعف آنها محسوب می شود اما حاج قاسم شخصیت کاملی بود.


حاج قاسم داعش را که کثیف ترین سازمان تروریستی جهان است در خاک سوریه نابود کرد

سردار سلیمانی از نظر نظامی شخصیت کاملی بود. در این زمینه اگر بخواهم حرف بزنم ممکن است عمرم تمام شود و حرفم تمام نشود، اما چیزهایی را به شما می گویم. حاج قاسم موفق شد داعش را که کثیف ترین سازمان تروریستی جهان است در سوریه نابود کند. او و یارانش بسیاری از سرزمین های دیگر از جمله مسیر فرودگاه دمشق که مانند عصب در بدن سوریه است و همچنین آزادسازی حلب که پایتخت اقتصادی سوریه است را آزاد کرده اند.


حاج قاسم روحیه مقاومت را در مردم منطقه تعمیق بخشید

حاج قاسم توانست روحیه مقاومت را از نظر فرهنگی و اجتماعی در مردم منطقه تعمیق بخشد به طوری که حتی برخی از مخالفان سوریه نیز پس از دیدار با این شخصیت بزرگ، نظر خود را تغییر دادند.


به گفته یک جوان سوری، نخبگان و جوانان کشورهای مقاومت چه وظایفی دارند؟

دانشجوی سوری: به نظر من هرکسی در رشته خود باید امنیت و زمینه را برای ادامه این راه فراهم کند، در واقع همه باید بیش از توان خود خدمت کنند تا ظهور حضرت خوجت انشاالله ممکن شود.


عدم قطعیت؛ این بدترین تجربه برای هر ملتی است


شما به عنوان جوانی که شورش داعش را از نزدیک تجربه کرده اید چه پیامی برای مردم منطقه دارید؟

دانشجوی سوری: راه های تاریک و کاذب زیادی در دسترس همگان است و من فکر می کنم که ما باید از آن آگاه باشیم. راه راست و راه رستگاری یک راه بیشتر نیست و ورود به آن و ماندن در آن شجاعت و استقامت و ایمان بالا می خواهد. مردم منطقه تحت تاثیر ناآرامی های داعش قرار گرفتند و امیدوارم اگر کسی هنوز درس عبرت نگرفته است از تجربیات دیگران بیاموزد زیرا تنها راه نجات و رهایی از آن راه حقیقت و مقاومت است. . مطمئن باشید بدترین تجربه ای که یک کشور یا ملت می تواند تجربه کند، تجربه ناامنی است.

پاسخ عربی این دانشجوی سوری دانشگاه گیلان به آخرین سوال خبرنگار در 17 آذر است: ما نباید زیاد باشیم، راه های باطل زیاد و ظالمانه و مشترک برای همه است، اما راه حق و رستگاری. راه یکی است و نه بیشتر و ورود به این راه و ماندن در آن شجاعت و ایمان زیاد می خواهد. من شاخه های این سرکشی را به طور واضح لمس کرده ام و امیدوارم در آینده نزدیک تجربه دیگران را به عنوان پذیرفته شده در کل فرد بپذیرد، زیرا تنها راه نجات و رستگاری وجود دارد، جز راه راستی و مقاومت. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید