حاطب زاده: در مقابل قانون شکنی سکوت نکنید

حاطب زاده: در مقابل قانون شکنی سکوت نکنید

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات خارجی فرانسه و آلمان درباره کشتی های یونانی توقیف شده در خلیج فارس گفت: صدور چنین اظهارات یکجانبه و غیرموجهی را که به نظر می رسد به یک عادت همیشگی در بین صادرکنندگان تبدیل شده است، به شدت رد می کنیم.

; سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات سخنگویان وزارت خارجه فرانسه و آلمان درباره کشتی های یونانی توقیف شده در خلیج فارس گفت: می دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما به این کشورها توصیه می کنیم به جای اینکه جلوتر و از حمایت از تخلفات کشتی های یونانی فرار کنند، از دعاوی بین المللی با هدف تضمین آزادی دریانوردی و امنیت دریایی حمایت کنند.

حاتب زاده تاکید کرد: متأسفانه این کشورها نسبت به اقدامات قانونی انجام شده در ایران اعتراض دارند که در مقابل توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونان و تخلیه محموله آن مطابق با قوانین داخلی سکوت کرده اند. قوانین یک کشور دیگر قوانین و مقررات. “

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: این گونه مداخلات نابجا در فرآیندهای مستقل قضایی کشورمان کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد. بنابراین همانطور که به مقامات یونانی گفتیم، به جای تحرکات سیاسی و رسانه ای، مناسب است مشکلات را از راه های قانونی و قضایی با مراجع ذیصلاح کشورمان حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید