حبس برای مشاور ارشد سابق ترامپ در پیش است

بنن، 68 ساله، یک سیاستمدار بانفوذ جمهوری خواه، در ماه ژوئیه به دلیل دو بار سرپیچی از احضاریه کمیته تحقیق مجلس نمایندگان برای تحقیق در مورد تهاجم حامیان ترامپ به کنگره در ژانویه 2021، هر دو بار به اتهام تحقیر کنگره، استیضاح شد. هیئت منصفه فدرال او را مجرم شناخت و تاریخ صدور حکم برای 21 اکتبر (29 مهر) تعیین شد که مجازاتی بین 30 روز تا یک سال زندان و جریمه 100000 تا 100000 دلاری دارد.

او قرار است صبح روز جمعه (29 اکتبر) در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده، کارل نیکولز، محکوم شود.

در توجیه درخواست خود برای محکوم کردن مشاور ارشد سابق ترامپ، دادستان ها روز دوشنبه به نیکولز گفتند که اقدامات بنن، از جمله امتناع وی از ارائه حتی یک سند به کمیته کنگره، آنها را بر آن داشت تا به دنبال سخت ترین مجازات بر اساس قوانین ایالات متحده باشند.

دادستان در پرونده خود نوشت: متهم در طول این پرونده از نشست های خبری و مجموعه فایل های صوتی که در پادکست خود به نام اتاق جنگ منتشر کرده است، برای نشان دادن ریشه امتناع عمدی خود استفاده کرده است. توسط کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا نشان دهنده تحقیر مطلق وی نسبت به دولت و قوانین ایالات متحده است و اظهارات متهم ثابت می کند که تحقیر وی نسبت به کمیته تحقیق برای حفظ منافع ملی یا قانون اساسی نبوده، بلکه برای تضعیف آن بوده است. تلاش های کمیسیون برای تحقیق یک حمله تاریخی به دولت است.»

بنن یکی از مشاوران کلیدی کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود و در نهایت در سال 2017 به عنوان استراتژیست ارشد او در کاخ سفید انتخاب شد، اما این همکاری پس از اختلاف نظر بین این دو پایان یافت.

این استراتژیست جمهوری خواه با یک حکم تحقیر آمیز علیه کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان مواجه است که به طور جداگانه توسط هیئت منصفه ایالت نیویورک به اتهام پولشویی و کلاهبرداری از اهداکنندگان برای ساخت دیوار مرزی مورد علاقه ترامپ بین ایالات متحده و مکزیک متهم شد. نیز متهم است.

او که به این اتهامات اعتراف کرد در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است تا 15 سال زندان محکوم شود.

دیدگاهتان را بنویسید