حجاب سایه امنی برای زنان است/ زنان باید قدر وجود ارزشمند خود را بدانند


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883269

دانشیار گروه آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز:

مریم هاتیف نیا گفت: من به عنوان یک انسان با حجاب و عفاف وارد جامعه می شوم زیرا حجاب شرایط امنی را برای فعالیت های اجتماعی ام فراهم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; مریم هاتیف نیا، دانشیار گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی البرز، حدود 20 سال به عنوان مدرس در دانشگاه های مختلف و 13 سال در دانشگاه البرز به عنوان تدریس تدریس می کند. و دانشکده تحقیقات و همچنین به عنوان مدیر بخش آموزش بهداشت و ارتقای سلامت کار می کند.

این بانوی محجبه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار تیتریک به سوالات وی پاسخ داد که با هم می خوانیم;


هفته حجاب و عفاف است، شما به عنوان یک زن موفق با حجاب عالی وارد صحنه اجتماعی شدید. آیا این حجاب با فعالیت های شما در جامعه تداخل دارد؟

در پاسخ به سوال شما باید تعریفی از زن و مرد داشته باشیم. تعاریف زیادی از انسان ارائه شده است، اما همه متفکران متفق القول هستند که انسان مخلوق ادراک و هوش است و فرمان این دو خصلت، عقل است. زن نیز فردی است که دارای ادراک و شعور و در یک کلام عقل و منطق باشد. فردی با منطق پذیرفته شده محیطی مناسب برای فعالیت خود می خواهد که در آن احساس راحتی کند تا بتواند حداکثر خلاقیت و قدرت خود را به منصه ظهور برساند. این فرد زمانی می تواند با خیال راحت فعالیت خود را در جایگاه اعتباری جامعه بروز دهد که از جنسیت خود به عنوان فردی با فکر و اندیشه و تفکر و خلاقیت دور باشد و عفت و حیا در نتیجه تفکر این شرایط را ایجاد کند امیدوارم پاسخ داده باشم به سوال شما که حجاب فضای امنی را برای فعالیت های اجتماعی من فراهم کرده است.


چرا امروزه هجمه ها به حجاب بالا افزایش یافته و آن را مانع فعالیت های اجتماعی می دانند؟

این تفکر تحمیلی توسط افرادی انجام می شود که مخالف اصل عفاف و حیا هستند و شرایط را به گونه ای ترسیم می کنند که عفاف و حجاب مانع فعالیت اجتماعی می شود، بنابراین این تفکر و خلاقیت باعث ایجاد کار و فعالیت ما می شود. اگر این تفکر نتواند رشد کند و حوزه عمل آن فقط در چارچوب مسائل سطحی شکل بگیرد، مشکلات عمیق و اساسی حل نمی شود و مردم جهان مترقی را نمی بینند و رشد و کمال اتفاق نمی افتد، بنابراین فکر می کنم اگر تلاش برای از بین بردن عفت است که یکی از مهم ترین آن ها ممکن است بازداشت زنان ما باشد.


به عنوان یک فعال اجتماعی نظر شما در مورد حجاب و عفاف چیست؟

من به عنوان یک انسان با حجاب و عفاف وارد جامعه می شوم و در نتیجه جامعه نسبت به عقاید و فعالیت های من تعصبی ندارد زیرا هیچ عذری برای جانبداری باقی نمی گذارم.


چگونه می توانیم از ترویج بی حجابی و بدحجابی در جامعه جلوگیری کنیم؟

با ورود مناسب و معقولانه به جامعه و تلاش برای رشد و کمال و الگوی شایسته در هر طبقه و مقامی، با حفظ ارزشهای زنان که گوهر گرانبهایی هستند، تصور اینکه حجاب مانع پیشرفت و رشد است. منسوخ شود و آنها را با افکار ناراحت کننده و ناراحت کننده در کنار هم دفن کرد.


متاسفانه در حوزه جامعه پزشکی نیز با پوشش نامناسب بانوان در این زمینه مواجه هستیم، با توجه به اینکه با این قشر در ارتباط هستید، چه پیشنهادی برای ارتقای جایگاه حجاب در این قشر ارائه می دهید؟

شايد تأكيد شود كه هشدار و تربيت همواره بايد همراه با مديريت صحيح فكري و يادآوري مستندات فكري و عقلي مبتني بر شواهدي باشد كه نشان مي دهد زن داراي جذابيت و زيبايي است كه مال او و حاكم مطلق اين جهان است. حافظ این اموال را به او سپرد و عقل حکم می کند که نباید به راحتی به دیگران واگذار شود و دستکاری نشود و اتفاقاً همکاران محترم جامعه پزشکی به عظمت خالق خود بهتر واقفند. بیش از همه بر اساس بسیاری از مستندات علمی و اکثریت به بحث عفاف و حجاب توجه می کنند و آن را نه به عنوان یک تکلیف بلکه به عنوان یک تفکر منطقی می دانند و به آن اهتمام می ورزند، اما ممکن است به این چند نفر یادآوری شود که عزیز خدایی که طبق مشاهدات شما اجزاء و جواهرات بدن و هماهنگی بین آنها و هزاران دلیل بی پایان برای مدیر و مخترع بودن آفرید. ، جای هیچ شک و شبهه ای نیست، اگر در کتابش امر به عفت کرده است، یک کلمه بیهوده نگفته است و قطعاً بر انسان لازم است.


در پایان اگر چیزی باقی مانده بفرمایید؟

در نهایت باید گفت که ما زنان باید جوهر هستی و عظمت را در خلقت خود بفهمیم و با حجاب و عفاف بیش از پیش در رشد خود و مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید