حج 1402 چه تفاوتی با حج سال های گذشته دارد؟

حج 1402 چه تفاوتی با حج سال های گذشته دارد؟

رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح تفاوت حج 1402 با حج سال های گذشته پرداخت.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اقداماتی که امسال برای حج 1402 دنبال می کنیم که در سال های گذشته اتفاق نیفتاده است این است که به درخواست تعداد زائران برای سفرهای جفت به این جا اگر در سفر حج با هم باشند با احتساب ایام تشریق درصدی از حج 1402 را به این صورت می کنیم که البته هزینه آن بیشتر است زیرا باید اتاق چهار نفره تهیه شود. به دو نفر اگر حالشان خوب است بیایند در سال های آینده تعداد زائران از این طریق افزایش می یابد.

وی افزود: گام دوم این است که در سال های گذشته اطعام زائران به صورت متمرکز انجام می شد، یعنی پخت تمام غذای زائران در دو آشپزخانه مکه و دو آشپزخانه در مدینه انجام می شد که کیفیت آن نیز می باشد. افزایش می یابد.

وی با اشاره به سومین اقدام جدید برای حج 1402 گفت: اقدامی که در نظر داریم و هنوز قطعی نشده است این است که با توجه به اینکه برخی از زائران توان خرید هتل درجه یک و دو را ندارند، تعدادی از هتل ها که دورتر از آنها هستند. امامزاده ها، اما قیمت کمتر و کیفیتی برابر با هتل های نزدیک حرم دارند، بنابراین زائرانی که تمکن مالی ندارند می توانند به این هتل ها منتقل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید