حداقل دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 چقدر است؟

حداقل دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 چقدر است؟

در جریان بررسی لایحه بودجه 1401 حداقل مستمری تعیین شد. بر اساس مصوبه مجلس از سال آینده حقوق دریافتی یکی از مستمری بگیران نباید کمتر از پنج میلیون تن باشد. آیا این حداقل دستمزد شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود؟

نمایندگان هنگام بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1401 حداقل مستمری و میزان پاداش کارمندان دولت را تعیین کردند.

بر اساس مصوبه مجلس حقوق بازنشستگان در سال آینده 10 درصد افزایش می یابد. اما این افزایش 10 درصدی منوط به این است که حقوق بازنشستگان در سال آینده کمتر از پنج میلیون تن نباشد.

بر این اساس می توان گفت حداقل دستمزد بازنشستگان در سال آینده پنج میلیون تن است.

همه مستمری بگیران مشمول حداقل دستمزد اعلامی می شوند. دریافت کنندگان و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی.

این در حالی است که حداقل دستمزد اعلامی برای مستمری بگیران شامل مستمری بگیران تامین اجتماعی نمی شود. مستمری بگیران تامین اجتماعی باید منتظر تشکیل جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد و افزایش آن باشند

سقف پاداش کارکنان چقدر است؟

نمایندگان همچنین سقف پاداش پایان خدمت کشوری را که طبق قانون تعیین شده است، حداکثر 472 میلیون تن برای هر سال خدمت تعیین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی بعدازظهر امروز (دوشنبه 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش هزینه ای لایحه بودجه 1401 کل کشور، با بند 7 بند الف تبصره 12 این قانون موافقت کردند. ماده این لایحه

در قسمت 7 بند الف تبصره 12 ماده واحده این لایحه آمده است: پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت حق الزحمه و بخشی از هزینه های ضروری کارکنان دولت مصوب 26.02. / 1375 با اصلاحات و الحاقیه های بعدی قانون حق الزحمه پایان خدمت وظیفه عمومی به استثنای ماده 1. 68، بند. بر اساس ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی هر سال خدمت حداکثر تا سی سال و حداکثر تا سقف چهار میلیارد و هفتصد بیست میلیون (4 720 000 000) ریال.

دیدگاهتان را بنویسید