حدود 92 درصد چک های یزدی در مهرماه وصول شد/ امروز بازار بهتر از قبل شده است

ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790794

در مهرماه تقریباً 92 درصد چک های یزدی دریافت شده است که وی رتبه 5 را در بین استان های کشور کسب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، بانک مرکزی آخرین گزارش مبادلات، چک های دریافتی و برگشتی کشور در مهرماه را منتشر کرد که بر اساس آن در این ماه 5 میلیون و 400 هزار فقره چک در سراسر کشور مبادله شده که از این تعداد 348 هزار و 900 فقره در استان یزد بوده است.درصد کل چک ها. در کشور مبادله می شود.

همچنین بر اساس چک های مبادله شده، استان یزد پس از استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در رتبه پنجم از این نظر قرار دارد.

اردکانی رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در سال های اخیر فرهنگ استفاده از چک در بین یزدی ها افزایش یافته است، گفت: بر اساس قانون جدید چک و محدودیت دارندگان چک برگشتی بله، صاحبان چک. چک سعی کنید در صورت لزوم و با در نظر گرفتن شرایط دریافت چک را صادر کنید.

وی ادامه داد: این مشکل باعث شده است که تعداد چک های برگشتی در استان یزد نسبت به سایر استان های کشور چندان زیاد نباشد.

445e2138 ae48 4c9f 9ce2 908c1321cbff خبر خاکستری

رسید برای دریافت

بر اساس این گزارش، یزدی ها در مهرماه 320 هزار و 700 بازرسی انجام دادند که مجموعاً بیش از 50 میلیارد ریال بوده است که به این معناست که 91.9 درصد از بازرسی های یزدی گذرانده شده است.

همچنین سهم یزدی ها از میزان چک های دریافتی در کل کشور 6.5 درصد است که از این لحاظ رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

چک برگشت داده شد

در ماه اکتبر، در شرایطی که کسب‌وکارها به دلیل گسترش سطح واکسیناسیون دوباره رونق می‌گیرند، ایزدی‌ها بیش از گذشته درگیر بودند و تنها 8.1 از چک‌های آنها در اکتبر برگشت داده شد، به همین دلیل بیش از 97.5 درصد از آنها کمبود یا کمبود داشتند. فهرست.

استان یزد پس از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی با اختلاف زیادی در رتبه پنجم در زمینه چک‌های برگشتی قرار دارد.

بر اساس این گزارش تنها 28 هزار و 200 فقره چک ایزدی برگشت داده شده است.

b85ab485 ce4d 4947 80dd dae98dc5abb2 خبر خاکستری

علیرضا حسنی رئیس اتاق اصناف استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا اظهار داشت: با توجه به وضعیت تاج، تعداد قابل توجهی از کسبه و بازاریان یزد از این مشکل آسیب دیده اند. و معامله گران به تدریج در حال بازگشت به حالت عادی هستند.

وی ادامه داد: یزدی ها و بازاریان از دیرباز جزو افراد شناخته شده بازار بوده و یزدی ها اعتبار دارند و تعداد چک های برگشتی به یزد نسبت به استان های دیگر اصلا زیاد نیست.

حسنی با اشاره به اینکه نشانه هایی از رونق بازار دیده می شود، گفت: سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم و همچنین تعهد دولت به واکسیناسیون همگانی و اعمال محدودیت های هوشمند باعث رونق دوباره بازار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید