حذف ارز از 4200 تومان هنوز اتفاق نیفتاده که باعث افزایش قیمت شده است

حذف ارز از 4200 تومان هنوز اتفاق نیفتاده که باعث افزایش قیمت شده است

روز جدید نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر ارز ترجیحی دارو حذف شود، قیمت داروهای وارداتی افزایش می یابد. هر چند تضمینی که دولت داده و شرطی که مجلس گذاشته این است که قیمت ها و هزینه هایی که مردم در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مسائل بیمارستانی می کنند حدود شهریور 1400 باشد، اما به نظر من به سختی می توان چنین چیزی را انجام داد. ساخته شده است. . »

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تبعات حذف ارز ترجیحی دارو گفت: اگر ارز ترجیحی دارو حذف شود، قیمت داروهای وارداتی افزایش می یابد. هر چند تضمینی که دولت داده و شرطی که مجلس گذاشته این است که قیمت ها و هزینه هایی که مردم در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مسائل بیمارستانی می کنند حدود شهریور 1400 باشد، اما به نظر من به سختی می توان چنین چیزی را انجام داد. ساخته شده است. . »

همایون نجف آبادی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر حذف ارز ترجیحی دارو گفت: اول از همه باید قانون را رعایت کنیم. هر چند مجلس لغو ارز ترجیحی دارو را به دولت واگذار کرده است، یعنی. دولت مجاز است یا نه، اما در نهایت باید زیرساخت‌ها ایجاد شود، نحوه تامین هزینه‌های بیمه و بودجه تامین‌شده توسط بیمه‌گران باید مشخص شود. علاوه بر این، ده ها میلیونی که بیمه نیستند باید فکر کنند که دولت با این مازاد چگونه برخورد خواهد کرد، دولت خیلی بر این تصمیم پافشاری کرده است، اما به نظر من شک و تردید وجود دارد. امیدواریم نه دولت آسیب ببیند و نه مردم.

وی در پاسخ به این سوال که برای افراد فاقد بیمه چه اقدامی انجام شده است، گفت: گفته می شود کسانی که بیمه نیستند همگی بیمه سلامت دریافت می کنند اما باید دید تا چه حد این اتفاق می افتد.

نجف آبادی درباره تبعات لغو ارز ترجیحی دارو گفت: متأسفانه قبل از لغو ارز ترجیحی، قیمت تجهیزات پزشکی به شدت تحت تاثیر شایعات بود. در واقع ارز 4200 تنی هنوز حذف نشده است اما قیمت تجهیزات پزشکی به شدت افزایش یافته است. این حتی بر کالاهای مصرفی نیز تأثیر گذاشت. «مثلاً یک چسب ضد حساسیت که حدود 12 هزار تن قیمت دارد، اکنون 60 هزار و 650 تن قیمت دارد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همه این تصمیمات روی قیمت اقلام تاثیرگذار است. پس بیایید امیدوار باشیم نه تنها در مورد داروها، بلکه در مورد حیوانات مورد استفاده یا قیمت روغن و دانه های روغنی نیز مشکل وجود داشته باشد. این بدان معناست که ارز ترجیحی هنوز حذف نشده است، اما قیمت ها به شدت افزایش یافته است.»

وی گفت: با توجه به تورم فعلی و هزینه های بالای خانوارها باید شرایط به گونه ای باشد که فشار زیادی به مردم وارد نشود. به خصوص در مورد پزشکی مردم چنین مشکلی ندارند. اما اگر ارز ترجیحی دارو حذف شود، قیمت داروهای وارداتی افزایش می یابد. هر چند تضمینی که دولت داده و شرطی که مجلس گذاشته این است که قیمت ها و هزینه هایی که مردم در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مسائل بیمارستانی می کنند حدود شهریور 1400 باشد، اما به نظر من به سختی می توان چنین چیزی را انجام داد. ساخته شده است. . »

دیدگاهتان را بنویسید