حراج رهبری مازندران/ جریان انتصابات حول محور کدام گروه ها می چرخد؟


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881339

برکناری مدیرکل مهم ترین نهاد فرهنگی مازندران تنها دو ماه پس از انتصابش؟!

دو ماه از انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در این دولت می گذرد که برای این مدیر برجسته پایه ریزی می شود تا روند انتصاب روسای آموزش و پرورش شهرستان ها بر اساس خواست نمایندگان مجلس و مجلس انجام شود. گروه های فشار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; برای انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران ماه ها وقت صرف شد تا فردی شایسته انتخاب شود که ارزش آن زمان طولانی برای انتخاب فردی متدین، شایسته، متخصص و آگاه در عرصه تعلیم و تربیت بود. سرانجام در 24 آوریل فردی انتخاب و معرفی شد که مولفه های شایسته سالاری را که همه انسان های عادل و دلسوز به رسمیت می شناسند نمونه بود.

عابدی در مراسم معارفه خود تمرکززدایی و تحصیل در مدارس را مهمترین موضوع امروز آموزش و پرورش دانست. وی معتقد بود در انتصاب مدیران شهری این سازمان راهبردی باید افرادی را انتخاب کرد که تحصیلکرده و دارای مولفه های ارزشمند و تخصصی باشند و عاشق خدمت خالصانه به مردم باشند.

ایشان علیرغم همه فشارهای مراکز مداخله گر برای تعیین افراد ذی نفع مقاومت کردند و بر سر عهد و پیمان خود با شهدا ایستادند و حتی در دو ماه خدمت در انقلاب عزل شدند تا روحیه انقلابی بودن آیت الله رئیسی به ریاست آیت الله رئیسی را تشویق کنند. دولت سیزدهم واعظ و مروج آن بود، پاسداری شود و حتی حق الغای این گوهر کمیاب را بپردازد.

در برکناری یک مدیر شایسته نکاتی وجود دارد که آقای رئیس جمهور باید در آن نکات تدبیر جدی بیندیشد و قطعا انتظار اصلی از رئیس جمهور در حوزه استانی از استاندار است.

همیشه حتی در شعارها و ادعاها، صحبت همه دولت ها شایستگی گزینش بوده است و باز هم آنچه در مرحله عمل اتفاق افتاد، انتخاب بر اساس همبستگی سیاسی و جناحی و دسیسه های پشت پرده بوده و غالباً منتخبان نیز بوده اند. بر اساس شایستگی در ابعاد مختلف به ویژه در رشته انتخاب می شوند افراد حرفه ای خوش شانس نیستند و زیان های جبران ناپذیری را پشت سر می گذارند که مهم ترین آن فرصت سوزی و کاهش سطح اعتماد و تنزل پست های مسئولیت است.

یکی از مهم ترین آسیب ها در واگذاری های نادرست، اتلاف سرمایه است. در این بخش موجب دلسردی و ناامید شدن عوامل شایسته برای این مسئولیت شده است و پس از آن خسارات وارده به مردم، میزان این خسارات قابل برآورد نیست. زیرا این خسران بر اعتماد و ایمان مردم به نظام اسلامی تأثیر می گذارد که در واقع عملکرد نادرست مسئولان هیچ ربطی به نظام اسلامی ندارد و سیاست نظام دینی این است که بر اساس موازین نظام اسلامی رفتار درست و عادلانه داشته باشد. اسلام و هر کس غیر از این عمل کند جنایتکار و گناهکار است. و باید پاسخگوی اعمال خود باشد و تاوان رفتار خود را بپردازد، اما باید بپذیریم که تشخیص این موضوع برای برخی از افراد سخت است که دشمنان نظام اسلامی نیز به منظور سوء استفاده و اشاعه از این اظهارات نادرست مسئولان خاطی اقدام کنند. برای تضعیف نظام اسلامی

گفته می شد تغییر اولیه دکتر عابدی تحت فشار تعداد زیادی از نمایندگان مازندران در شورای اسلامی بوده است. شکی نیست که این تغییر مدیرکل آموزش و پرورش تحت فشار بود. چرا که هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که شما پس از تحقیقات گسترده و انجام چندین مصاحبه کارشناسی، رهبری را انتخاب کنید و بعد از دو ماه از او عذرخواهی کنید و در این شرایط حساس دولتی که مجبور است برای جبران کمبودها شبانه روز با تمام ظرفیت کار کند. و با ضعف های گذشته، وقت خود را تلف می کنید. برای عبور از جاده پر دست انداز جلسه بشتابید!

با پذیرش صددرصدی وجود فشار برای جایگزینی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مدت دو ماه، باید دید چه کسانی در ایجاد این فشار نقش داشته اند. به خاطر زبان بود که نمایندگان مازندران بیشترین نقش را در مجلس داشتند. باید دید از دکتر عابدی چه انتظاری داشتند که نپذیرفت و حاضر شد پس از دو ماه این سمت را به لاکایچه بدهد تا مبانی و ارزش های خود را حفظ کند و همه شایعاتی که مزاحمان به آن می دهند. او را از بین ببرد و باطل کند، او نیز باید برای حفظ اصل استقلال نیروها زندگی کند و افراد شایسته را انتخاب کند که از خطوط قرمز او عبور نکنند، هر چند وزیر آموزش و پرورش نیز باید پاسخگوی خود و خدایش باشد که از مرزها عبور کند. خطوط قرمز .سوال جدی تحصیلکردگان و دلسوزان جامعه.

نقطه اصلی اختلاف نمایندگان و مجریان بر سر انتصابات است و این موضوع بیشتر پس از انتخاب نمایندگان و همچنین سال آخر نمایندگی و سال منتهی به انتخابات مجلس بعدی به اوج خود می رسد. در ابتدای دوره نمایندگی، نماینده باید به وعده هایی که به کارکنان خود یا کسانی که در کسب رای او موثر بوده اند عمل کند و سال منتهی به انتخابات بعدی نیز برای این است که توان خود را برای بیشتر و این موضوع بگذارد. در انتصابات آموزش و پرورش جمع آوری آرا از نظر نمایندگان مداخله گر اهمیت بیشتری دارد زیرا آموزش و پرورش در دورافتاده ترین نقاط دارای مدارس، کارکنان و دانش آموزان است.

دخالت در انتصابات برخی نمایندگان که از جیب نظام و سرمایه و اعتماد به نظام خرج می شود، منشأ فسادهای گسترده است که برای عموم روشن است و از حوصله این مقاله خارج است. .

اما شایعه دوم درباره گروه فشار علیه دکتر عبدی از سوی چند فرماندار مطرح می شود که نتوانستند افراد مورد نظر خود را به سمت مدیرکلی آموزش و پرورش برسانند. شنیده ها حاکی از آن است که اصرار برخی از استانداران تحت تاثیر اصرار نمایندگان مداخله گر مجلس قرار گرفته است که از چند طریق تلاش می کنند دکتر عابدی را تحت فشار قرار دهند.

سومین فشار و عدم رضایت مندی که منجر به برکناری دکتر عابدی شد مربوط به آقای استاندار است که اکثراً بر اساس شایستگی و بعضاً لحن صریح و استدلال اصولی دکتر عابدی انتظار تبعیت یا عدم پذیرش مدیرکل آموزش و پرورش را داشتند. برای برخی خوشایند نبود اما در گزینش نهایی یا جابجایی ها و تغییراتی مانند برکناری دکتر عابدی بدون شک این امر پس از اعلام رضایت آقای استاندار انجام می شود که ایشان نیز باید دارای اختیارات شرعی در این زمینه باشند.

عدم توجه به افکار عمومی و جامعه هدف در معادله انتصابات یکی از مهم ترین پیامدهای منفی است که اذهان مردم را سردرگم و زیر سوال می برد. جدا از مردم کوچه پس کوچه شهرها و روستاها، چگونه می توانید افکار فرهنگیان و دانش آموزان را متقاعد و توجیه کنید؟ چرا نباید هزاران فرهنگ و صدها هزار دانش آموز در تصمیم گیری ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد؟!. مگر نه این است که امام (ره) فرمودند، ولی نعمت ما و شما نیستند که آنها را به حساب نمی آورید؟! نگویید این توان ما و به نفع ولایت و وحدت قوا است که در عصر شفافیت و عقلانیت دموکراتیک دینی نمی توان از هیچ گفتمانی بدون اقناع و اقدام خالصانه و مؤمنانه در ایران اسلامی استفاده کرد. و نیز در مازندران اطاعت و سکوت مطلق داشت.

هر اقدامی از سوی مقامات ارشد باید همراه با منطق متقن و مستند باشد تا نخبگان را به خصوص در حوزه هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه متقاعد کند. در جمهوری اسلامی مردم و افکار عمومی باید برای همه مسئولین ارزش واقعی و ماهوی داشته باشد و هیچکس حق نادیده گرفتن و نادیده گرفتن آن را به خود بدهد. جهاد تبیین که مورد تاکید و تصریح مقام معظم رهبری است، ناظر بر عرصه های عمومی به ویژه در مواردی مانند انتصاب و آزادی دو ماه قدرت و سرمایه است که ارزشمندترین سرمایه های نظام اسلامی است. .

یکی از نکات منفی اقدام برای برکناری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در روز سه شنبه 23 تیرماه، متزلزل شدن جایگاه مدیرکل در نزد افراد ذیصلاح برای چنین سمتی است که باید با تحقیق و بررسی و بررسی انتخاب شوند. مصاحبه های کارشناسی و بدون دلیل موجه و نابهنگام رد می شوند و به سرعت در آتش می افتند، معامله پشت پرده باید بسوزد. پیامد این حرکت، پرهیز نیروهای کیفی از مسئولیتی است که ناگزیر باید کسانی که در سطح و وسعت آن مسئولیت نیستند، تسلیم آن شوند و برای حفظ این جایگاه باید مدام انفعال نشان داد و خطوط را زیر فشار فشار قرار داد. جریانات.کند

برای دوری از این فضا باید به نیروهای مجرب و با تجربه بها داد و آنها را گوهری دانست که جایگزینی ندارند و باید با نهایت دقت از آنها محافظت کرد و به خودخواهی آنها فرصت داد. در عرصه فرهنگ به ویژه آموزش و پرورش که باید مهمترین نقش را در رشد انسان ایفا کند، حادثه ای از این دست که این روزها رخ داد آتشی به خرمن می زند تا وجود نیروهای فرهیخته و دلسوز این قشر آگاه و بصیر. از عوامل این حادثه تلخ هستند که با طلب مغفرت الهی باید خسارت وارده را جبران کنند.

رهبر معظم انقلاب برای اولین بار خطاب به نمایندگان مجلس، مجلسی که ادعای ارزشی و کشوری دارند، به آنها هشدار می دهند که در انتصابات دخالت نکنند. بدون شک مردم از موکلان خود در مجلس که باید عصاره همه فضایل امت باشد، اطاعت خالصانه و عرفانی از ولی امر مسلمین را انتظار دارند، به خصوص که همه می دانیم که تخطی از فرمان رهبر معظم انقلاب. انقلاب خلاف شرع است و نباید تکرار شود. ، نمایندگان مجلس دومین خطاب و توبیخ را از سکاندار انقلاب بصیر دریافت کردند که برای همیشه در کارنامه مجابی ها این سیکل ماهانه نقطه منفی باقی خواهد ماند.

اینکه علیرغم دو تذکر مقام معظم رهبری، مداخله برخی نمایندگان در انتصابات همچنان ادامه دارد، واقعیتی تلخ و تلخ است که جایگزینی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نمونه ای از این دخالت است.

موضوع مهم دیگر در این زمینه تکلیف شورای نگهبان در قبال این تخلف گناه آلود برای کاندیداتوری این نمایندگان مقصر برای دوره بعدی است که باید منتظر قضاوت شوراهای نظارت استان ها به ویژه شورای نظارت استان مازندران بود. آنها در امتحان آینده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید