حراج چوب فوتبال تبریز

زمان: 18:18
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777201

نمایندگان تبریز در مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور با بحران مالی روبرو هستند و در آستانه انقراض هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج ، فوتبال آذربایجان و تبریز این روزها در کما به سر می برد و هر روز که می گذرد نگرانی ها از وضعیت تیم های این کشور که در فوتبال کشور به عنوان قطب مشهور هستند ، بیشتر می شود.

در راس هرم فوتبال در تراکتورسازی تبریز و ماشین سازی ، دو تیم قدیمی با مشکل محرومیت از نقل و انتقالات دست و پنجه نرم می کنند و در لیگ های پایین گزارش هایی از امتیازهای فروخته شده وجود دارد.

در همین راستا گزارش می شود که امتیازهای تیم محتشم تبریز که در لیگ دسته دوم حضور دارد در ازای حدود 4 میلیارد تن به اضافه سهمیه تیم منتقل شده به تیم خلیج فارس ماهشهر. لیگ دسته سوم

از طرفی شایعه شده که علم ودب ، تیم دیگری از تیم دوم تبریز که از پایان فصل گذشته به دنبال فروش امتیاز است ، با دمشق تهران به توافق رسیده است و سهمیه این تیم به تیم پایتخت

علم اد وادب که دو سال پیش امتیاز خود را به مبلغ یک میلیارد تومان با سهمیه دسته اول از شهرداری تبریز خریداری کرده بود ، اکنون قصد دارد آن را نزدیک به 5 میلیارد تومان بفروشد.

یعنی در حالی که در قرارداد واگذاری امتیاز شهرداری تبریز به علم واداب آمده است که این امتیاز حق خروج از استان را ندارد و کارکنان تیم تبریز نمی توانند امتیاز خود را به دمشق بفروشند!

البته حرف و حدیث های زیادی در مورد تیم علم ودب وجود دارد که بلافاصله پس از ادغام در لیگ دسته اول به لیگ دسته دوم سقوط کرد و فصل گذشته با امتیازات زیادی نتوانست به لیگ آزادگان بازگردد.

به عنوان مثال ، گفته می شود نیمی از مبلغ توافق شده توسط یکی از بازیکنان در هنگام خرید امتیاز از شهرداری تبریز پرداخت می شود ، مشروط بر اینکه فیکس در همه مسابقات فصل حضور داشته باشد!

اما در این اتفاقات سریالی و ناگوار ، هیئت فوتبال به عنوان نگهبان ، سیاستمدار و نهاد نظارتی در فوتبال استان که نقش حیاتی دارد ، به یک تماشاگر تبدیل شد و با این نقش منفعل رسماً فوتبال این کشور را به اشتباه انداخت.

هیئت فوتبال فقط به عنوان یک واسطه و کاتالیزور برای انتقال امتیاز عمل می کند و این به درصدی برمی گردد که این هیئت هنگام انتقال خارج از استان به دست می آورد!

در این رابطه بد نیست بدانید هنگام انتقال بازیکنان خارج از استان ، 5 درصد قراردادها و هنگام انتقال امتیاز به تیم ها مبلغی حدود 400 تا 600 میلیون تومان به هیئت فوتبال می رسد.

دلیل اینکه همه تیم های استان با بحران مالی دست و پنجه نرم می کنند و هیئت فوتبال گاز نمی گیرد به این مسائل مالی مربوط نمی شود و پاسخ روشنی به این سوال وجود دارد که چرا هیئت فوتبال با این تغییرات مخالفت نمی کند.

در حال حاضر این انتقاد مطرح می شود که وقتی فردی صلاحیت هدایت تیم را ندارد ، چرا هیئت فوتبال استان مانع از انتقال آن فرد نشد و نتیجه آن شرایط فعلی است که تیم ها در معرض نابودی قرار دارند.

حال ، در این شرایط ، باید ببینیم سرنوشت تیم های مهندسی و تیم تحقیقاتی چه می شود ، جایی که تیم قدیمی در آستانه انحلال است و تیم تازه تاسیس به قصد فروش امتیاز از صفحه ناپدید می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید